• سه شنبه ٧ مرداد ١٣٩٩-١٧:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٦١
شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر

الگوی خیابان کامل فضا را برای حضور مادر و کودک در شهر آسان می‌کند

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهر تهران بر مبنای برنامه‌های انسان محور توسعه نیافته است، گفت: الگوی خیابان کامل (TOD)، زندگی را برای عموم مردم به خصوص مادران و کودکان آسان می‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی عضو شورای شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه شهردار کنونی تهران، با شعار «تهران، شهری برای همه» فعالیت خود را آغاز کرده است و همین دیدگاه هم در شورای شهر وجود دارد گفت: برای تحقق این هدف نیازمند تغییر الگوهای شهرسازی و تغییر آن به سمت الگوهای انسان محور هستیم.

وی افزود: متأسفانه شهر تهران در طول سال‌های متمادی به عنوان جایگاهی برای تولید مسکن و سرمایه مورد توجه قرار گرفته است و الگوهای انسان محوری در آن دیده نشده است.

امانی شرایط تهران برای حضور زنان و کودکان را در سطح شهر مناسب توصیف نکرد و ابراز داشت: پیش از این حتی حضور زنان و دختران در بیلبوردهای فرهنگ‌سازی نادیده گرفته می‌شد، و این رویکرد طی سال‌های اخیر تغییر کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تغییر رویکرد به انسان محوری از طریق برنامه‌های سوم توسعه را منجر به تغییراتی از نظر کالبدی، منظر و زیستی دانست و افزود: این تغییرات در حوزه زنان و کودکان نیز مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز فضای شهر تهران برای حضور مادر و کودک مناسب نیست، خاطر نشان کرد: استفاده از پیاده روهای این شهر گاهی برای مردان هم ممکن نیست.

امانی با اشاره به اینکه اصلاح این فرآیند سخت است، ابراز داشت: الگوی معرفی شده از سوی شورای شهر به شهرداری برای حل این معضل مبتنی بر حمل و نقل عمومی و خیابان کامل (TOD) است که زندگی را برای عموم مردم به خصوص مادران و کودکان آسان می‌کند.

وی یادآور شد: دستورالعمل‌های خیابان کامل به شهرداری ابلاغ شده و مسئولان شهری در حال تحقق آن هستند اما تا زمان تحقق کامل آن چند سال زمان نیاز است.

امانی افزود: برای اجرای کامل این طرح نیازمند اصلاح طرح تفصیلی هستیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: