• سه شنبه ٧ مرداد ١٣٩٩-١٣:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٦٠
محسن هاشمی در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت و گو بیان داشت؛

ستاد کرونا در خصوص طرح ترافیک تصمیم‌گیری کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع لغو طرح ترافیک به دلیل شیوع بیماری کرونا تبدیل به موضوعی برای پاسکاری میان رسانه‌ها و مسئولان شده که لازم است ستاد ملی کرونا باتوجه به وضعیت این بیماری در کشور و شهر تهران در این زمینه تصمیم نهایی را اخذ کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ‌ و به نقل از ایلنا محسن هاشمی رفسنجانی در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: شورای عالی ترافیک شهر تهران که ریاست آن با شهردار است درخصوص طرح ترافیک تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: باتوجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا جلسه‌ای با حضور شهردار تهران، شورای عالی ترافیک و دیگر افراد درخصوص طرح ترافیک برگزار شد که در این جلسه تصمیم گرفته شد درصورتی که طرح ترافیک باعث افزایش بیماری کرونا شود اقداماتی درخصوص آن اخذ شود.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: تصمیم گیری درخصوص موضوعات مرتبط با بیماری کرونا مربوط به ستاد ملی کرونا است. این ستاد اگر به نتیجه برسد که طرح ترافیک باعث افزایش بیماری خواهد شد باید تصمیم محکمی درخصوص طرح ترافیک و ابلاغ آن بگیرد.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: شورای شهر دخالتی درخصوص طرح ترافیک ندارد و تنها مباحث مربوط به جریمه و قیمت ورود به طرح به این شورا مربوط است.

وی ادامه داد: با شروع موج دوم بیماری کرونا، طرح ترافیک تبدیل به موضوعی شده که میان رسانه‌ها و مسئولان پاس کاری می‌شود بنابراین لازم است، ستاد ملی کرونا باتوجه به آمار و شرایط بیماری کرونا در خصوص طرح ترافیک تصمیم محکمی بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: درحال حاضر طرح ترافیک اجرا می‌شود و لغو نشده است.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: طرح ترافیک طرحی برای درآمد افزایی نیست بلکه برای پیشگیری از آلودگی هوا و عدم ترافیک در مرکز شهر تهران است.

وی عنوان کرد: آلودگی هوا در تهران موجب افزایش سطح ازن در شهر می‌شود بنابراین همین امر سطح ایمنی افراد را کاهش می‌دهد بنابراین برای تصمیم گیری درخصوص طرح ترافیک باید این موضوعات نیز مدنظر قرارگیرد.

 

توضیحات رئیس شورای شهر تهران درخصوص بودجه خرید اتوبوس

رئیس شورای شهر تهران درخصوص خرید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شهری گفت: دو سال گذشته دولت مصوبه‌ای با حضور ۴ وزیر داشت که ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۰ هزار مینی بوس برای کل شهرها خریداری شود که حدود ۲ هزار اتوبوس برای شهر تهران تعیین شده بود اما به دلیل ناهماهنگی‌ها و تحریم‌های سخت علیه کشور این موضوع اجرا نشد.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: برای افزایش اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری تهران با معاون اول رئیس جمهور نیز صحبت‌هایی صورت گرفت و قرار شد ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای تحقق این موضوع از صندوق ذخیره ارزی تامین شود که این بودجه نیز تامین نشد.

وی گفت: در شهرداری تهران از طریق اوراق مشارکت قراردادی برای ساخت ۱۲۰ دستگاه اتوبوس منعقد شد که این رقم برای شهر تهران بسیار ناچیز است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: