• سه شنبه ٧ مرداد ١٣٩٩-١١:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٥٦
ناهید خدا کرمی در گفت و گو با فارس؛

عملکرد شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر/ برخورد بدون اغماض با مقصران حادثه کلینیک سینا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری و آتش‌نشانی زیر ذره‌بین شورای شهر قرار دارد، گفت:‌ درصورتی که به نتیجه برسیم شهرداری در حادثه کلینیک سینامهر قصور داشته است، بدون اغماض برخورد می‌کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای سلامی شهر تهران ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره روند رسیدگی به پرونده کلینیک سینا مهر و اقدامات شورای شهر در این زمینه اظهار داشت: کمیته ویژه‌ای برای بررسی جزئیات دقیق حادثه و علل آن به دستور محسن هاشمی تشکیل شد و ریاست آن را رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر عهده‌دار شد. در حال حاضر تمام مدارک از سال 87 تا کنون در مورد کلینیک مربوطه به دست‌مان واصل شده و در حال بررسی کارشناسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای قضاوت و اعلام نتیجه زود است،‌گفت: قاضی پرونده و بازپرس ویژه نیز در حال رسیدگی به موضوع حادثه کلینیک سینا مهر هستند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: به خانواده متوفیان این حادثه اطمینان می‌دهم که خیالشان بابت رسیدگی به متخلفان راحت باشد، بدون هیچ اغماضی با مقصران برخورد می‌شود تا حقوق جانباختگان و خانواده‌های آنها پایمال نشود چرا که جان 19 نفر در این حادثه به ناحق از دست رفته است.

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چند نفر از کادر درمان این کلینیک در بازداشت هستند گفت: اطلاع دقیق ندارم ولی تعدادی از این افراد با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بیان داشت: طی ملاقاتی که اخیراً با خانواده جانباختگان کلینیک سینا مهر داشته‌ام این افراد نسبت به انتشار فیلم‌هایی از جانباختگان در اتاق عمل هنگام حادثه گلایه‌مند بودند و همه موضوعات در این راستا به صورت مکتوب ثبت و ضبط شد و قرار است نمایندگان شورای شهر جلسه‌ای با نمایندگان خانواده جانباختگان در کمیسیون سلامت طی روزهای آینده داشته باشند و ما اطمینان می‌دهیم که اقدامات لازم را جهت بررسی هر چه دقیق‌تر حادثه انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: عملکرد شهرداری و آتش‌نشانی در مورد حادثه کلینیک سینا مهر زیر ذره‌بین شورای شهر است و اگر به نتیجه برسیم کسی در این حادثه مقصر بوده و کوتاهی کرده و یا مسأله غیرقانونی رخ داده است با شفافیت هر چه تمام آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

خداکرمی گفت: البته برای اینکه بررسی‌ها دقیق باشد نیاز به زمان داریم و همه موضوعات از جمله اخطارهایی که باید از سوی آتش‌نشانی پیگیری می‌شده است را ارزیابی کرده‌ایم. همچنین اینکه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و آتش‌نشانان قبل حادثه و حین حادثه چه اقداماتی باید انجام می‌دادند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: عملکرد شهرداری منطقه یک نیز در مورد این حادثه به صورت جامع و دقیق ارزیابی می‌شود و خانواده‌ها نگرانی در مورد نحوه رسیدگی به پرونده نداشته باشند.

وی گفت:‌ملاقات اخیرا با خانواده جانباختگان به دعوت همسر خانم دکتر سلطانی متخصص بیهوشی این کلینیک بود که به نظرم شهید خدمت محسوب می‌شود چرا که تا لحظه آخر بالین بیمار را رها نکرده است.

وی بیان داشت: سعی کرد‌ه‌ام که صحبت‌های همه خانواده‌های داغدار حادثه کلینیک سینا مهر را بشنوم و ان شالله نتایج هر چه سریع‌تر جهت بررسی این حادثه مشخص می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: