• سه شنبه ٧ مرداد ١٣٩٩-١١:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٥٢
زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با تسنیم؛

«دوچرخه» وسیله ایمن برای تردد در روزهای کرونایی

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوچرخه یک وسیله ایمن و مطمئن است و در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم می تواند در پیشگیری از ابتلای راکب دوچرخه به کرونا موثر واقع شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره استفاده شهروندان از دوچرخه برای ترددهای روزانه به عنوان یک حمل و نقل پاک و موثر در حفظ سلامتی در روزهای کرونایی، اظهار کرد: دوچرخه وسیله خوبی برای تردد است اما توپوگرافی و جغرافیای هر شهری تعیین کننده این است که آیا استفاده از دوچرخه میتواند به عنوان یک مد حمل و نقلی در نظر گرفته شود یا خیر.

وی ادامه داد: در شهر تهران امکان اینکه از دوچرخه به عنوان یک حمل و نقل کامل استفاده شود نیست یعنی به دلیل شرایطی که دارد نمی توان به طور کامل از مبداء تا مقصد را با دوچرخه طی کرد اما در مسیرهای ممکن، خوب است که استفاده از دوچرخه را فرهنگسازی و مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با دوچرخه های اشتراکی که شهرداری راه اندازی کرده می توان شهروندان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کرد، گفت: دوچرخه یک وسیله  Safe (ایمن و مطمئن) است و در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم می تواند در پیشگیری از ابتلای راکب دوچرخه به کرونا موثر واقع شود زیرا دوچرخه سطح تماس کمی دارد و راکب با فرد دیگری تماس ندارد.

وی ادامه داد: علیرغم محدودیت هایی که وجود دارد باید در حد توان از دوچرخه استفاده کرد ولی بیش از هر چیز برای افزایش گرایش مردم به استفاده از شهروندان، به فرهنگسازی نیاز دارد  تا بدانند استفاده از آن وجهه بدی ندارد یا شأن آنها را پایین نمی آورد.

نوری خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید مسیرهای مناسب و ایمن برای تردد دوچرخه سواران به خوبی تعبیه شود تا یک راکب دچار خطر و آسیب نشود اگر مسیر تعریف شده به میزان لازم وجود نداشته باشد، میتواند تهدیدی برای راکبان دوچرخه محسوب شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: