• يکشنبه ٥ مرداد ١٣٩٩-١٤:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٣٥
زهرا صدراعظم نوری در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد؛

ایجاد مانع بدون داشتن حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا مجوز ماده ۵۵ قانون شهرداری تخلف است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اساسا برای بستن هر واحد و یا پلمب کردن باید حتما مجوز و حکمی برای این کار باشد که یا باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ گرفته شود و یا از بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری اخذ شود که ایجاد مزاحمت و یا آلودگی و انتشار آلاینده‌ها را داشته است؛ در غیر اینصورت اگر مانعی ایجاد شود، تخلف است و نباید اقدامی در این باره انجام گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره نصب نیوجرسی در مقابل یک دامپزشکی گفت: کلینیک‌های دامپزشکی در سطح شهر از آنجایی که در داخل بافت‌های مسکونی کار می‌‌کنند، بعضا موجبات نارضایتی شهروندان را به همراه دارند،‌ از طرفی کلینیک‌‌های حرفه دامپزشکی  برخی از بندهای مربوط به پزشکی و دندانپزشکی‌ها را شامل می‌شود و بنابراین همانگونه که براساس آن قانون پزشکان و حرف مرتبط می‌توانند در مکان‌های مسکونی فعالیت داشته باشند،‌ در نتیجه دامپزشکان نیز باید بتوانند در این مکان‌ها مستقر شوند. 
او ادامه داد: درحال حاضر برخی از این کلینیک‌ها در مکان‌های مسکونی قرار دارند، اما  یک مجموعه مستقل هستند و شاید ایجاد مزاحمت برای کسی نداشته باشند، ‌اما در مجموعه‌هایی که مشترک هستند حتما می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند و محیطی که می‌خواهد به حیوانات مختلف خدمات دهد،‌ مساله بهداشت،‌ محیط زیست و غیره برای ساکنانی واحدهای مسکونی مشکلاتی به همراه دارد و مردم نیز به آن اعتراض داشته‌اند. 
نوری در خصوص اقدامات گزینشی و چندجانبه شهرداری در  پلمب این مراکز گفت: شاید مکان‌هایی که شهرداری نسبت به آن اقدام کرده از این دست بوده و پس از چندبار اخطار دادن نسبت به رفع آن اقدام نشده است، اما همه موراد از این دست نیست و باید علت آن بررسی شود. 
این عضو شورا درخصوص قرار دادن نیوجرسی در مقابل بیمارستان دامپزشکی تهران به دلیل اعتراض همسایه‌ها به روشنایی مجموعه گفت: اساسا برای بستن هر واحد و یا پلمب کردن باید حتما مجوز و حکمی برای این کار باشد که یا باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ گرفته شود و یا از بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری اخذ شود که ایجاد مزاحمت و یا آلودگی و انتشار آلاینده‌ها را داشته است. 
نوری ادامه داد: در غیر اینصورت اگر مانعی ایجاد شود، تخلف است و نباید اقدامی در این باره انجام گیرد. به دنبال آن هستیم که جلسه‌ای با نظام دامپزشکی داشته باشیم و ابعاد آن را بررسی کنیم و با توجه به آن مباحث حوزه دامپزشکی را دنبال کرد. 
او در پاسخ به این سوال که آیا طرحی که در شورای شهر مطرح شد و کمیسیون ماده ۵ نیز در حال پیگیری اجرای آن است، می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای این قبیل اقدامات گزینشی باشد یا خیر؟ گفت: بله می‌تواند، این موضوع در حوزه شهرسازی در کمیسیون ماده ۵ طی روزهای آینده به تصویب خواهد رسید و براساس آن تکلیف کلینیک‌‌های دامپزشکی مشخص می‌‌شود،‌ در نتیجه باید صبر کنیم تا نتایج مصوبات کمیسیون ماده ۵ بیاید و براساس آن تصمیم‌گیری شود. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: