• جمعه ٣ مرداد ١٣٩٩-١٥:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٢٤
زهرا صدر اعظم نوری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان،

نبود مدیریت یکپارچه شهری سد راه افزایش تاب آوری پایتخت

صدر اعظم نوری گفت: تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری شکل نگیرد، ساماندهی لازم برای مقابله با حوادثی مانند زلزله نخواهیم داشت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا حادثه‌ای مانند زلزله قابل پیش بینی نیست، گفت: فارغ از اینکه حادثه خبر نمی‌دهد، باید از سوی مدیریت شهری تمام تمهیدات اندیشیده و ابزارهای مورد نیاز پیش بینی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید آمادگی‌ها برای مقابله با زلزله در شهر تهران در بالاترین میزان خود باشد، افزود: گسل‌های متعددی در جغرافیای شهر تهران واقع شده‌اند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند فعال شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: نهادهای مسئول می‌توانند با برنامه ریزی‌های مشخص این امکان را فراهم کنند تا اگر در شهر تهران زلزله‌ای رخ داد، مردم بدانند باید چه کاری کنند و به کدام نقطه از شهر برای در امان ماندن از حوادث احتمالی بروند.

صدر اعظم نوری تصریح کرد: نهادی مانند سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به همراه دیگر نهادهای مسئول می‌توانند این پیش بینی را داشته باشند که اگر در شهر تهران زلزله‌ای با قدرت ۵ ریشتر رخ دهد، چه تلفات و خساراتی دارد و اگر زلزله با قدرت ۵ ریشتر به بالا باشد، میزان خسارت‌های جانی و مالی آن به چه شکل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پیش بینی شده در صورت بروز زلزله‌ای بالای ۶.۵ ریشتر در پایتخت، آمادگی مقابله با آن تنها ۱۸ درصد است، چرا برای بالا بردن میزان آمادگی اقدام موثری انجام نمی‌شود؟ افزود: در این زمینه باید به این نکته تأکید کرد که ایجاد آمادگی برای مقابله با زلزله با ریشتر بالا امری فرا دستگاهی است و دیگر نهاد‌ها نیز برای رسیدن به آمادگی باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به میزان تاب آوری شهر تهران در برابر زلزله ادامه داد: تهران شهری است که در هر دوره از مدیریت شهری به یک شکل متفاوتی اداره شده است و بارها مشاهده شده که بارگذاری‌ها و تراکم ایجاد شده خارج از طرح جامع و تفصیلی بوده است.

صدر اعظم نوری گفت: طبیعی است در این شرایط با مشکلات متعددی مواجه شویم، البته باید به این نکته تأکید کرد که در شهر تهران نیز مدیریت یکپارچه‌ای وجود ندارد و تا زمانی که این مدیریت یکپارچه شکل نگیرد، ساماندهی لازم برای مقابله با حوادثی مانند زلزله نخواهیم داشت.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: