• چهارشنبه ١ مرداد ١٣٩٩-١٥:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤١٧
زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس

رانندگان اتوبوس و تاکسی ماسک خانگی تهیه کنند/ به دنبال تعطیلی مترو نیستیم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به دنبال تعطیلی مترو تهران نیستیم، گفت: تعطیلی این ناوگان به دلیل شیوع کرونا رفت و آمد شهروندان را با اختلال مواجه می‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت قرمز کرونا در پایتخت و تمهیدات مدیریت شهری جهت پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری،‌ اظهار داشت: شورای شهر فعلاً طرحی در این زمینه ندارد چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا باید اقدامات لازم را انجام دهد و ما نیز بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده برنامه‌ها را پیش می‌بریم.
 
وی با اشاره به اینکه 12 استان کشور به لحاظ وضعیت کرونا در شرایط قرمز قرار دارد،‌گفت: شهروندان باید حتماً از ماسک استفاده کنند از حضور در اجتماع بپرهیزند و در صورت حضور در سطح شهر حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
 
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک همچنین رعایت فاصله اجتماعی تا 95 درصد جهت پیشگیری از کرونا موفق خواهد بود، گفت: اعضای شورای شهر از ابتدای شیوع کرونا بدون تعطیلی در محل کار خود حاضر شده‌اند و ما هم مانند بسیاری از شهروندان فعالیت اجتماعی داشته‌ایم ولی خوشبختانه تا کنون کسی مبتلا به این بیماری نشده است.
 
نوری با تأکید بر رعایت موازین بهداشتی توسط شهروندان گفت:‌تعطیلی مترو در دستور کار نیست چرا که در صورت تعطیل شدن این ناوگان رفت و آمد شهروندان قطعا با اختلال مواجه خواهد شد و هزینه‌های آنها افزایش می‌یابد از طرفی نمی‌توان 100 درصد تضمین کرد که استفاده از تاکسی سبب ابتلا به کرونا نمی‌شود.
 
وی درباره تأمین ماسک رانندگان اتوبوس و تاکسی توسط شهرداری،‌گفت: هر چند اقداماتی در این راستا توسط مدیریت شهری صورت گرفته ولی به دلیل رکود و گرفتاری مالی شهرداری تأمین منابع جهت توجه به این مسأله سخت شده است،‌لذا بهترین اقدام تهیه ماسک‌های خانگی استاندارد است چرا که نه تنها این ماسک‌ها راهکاری مقابل کرونا است، بلکه هزینه‌های زیادی هم تهیه آن به همراه ندارد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: