• چهارشنبه ١ مرداد ١٣٩٩-١٥:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤١٦
حسن خلیل آبادی اظهار کرد؛

شورای شهر بازپیرایی آرامستان‌ها را در دستور کار قرار دهد

حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت:آرامستان‌ها بخشی از هویت و تاریخ شهر هستند، لذا باید شورای شهر تهران، ری و تجریش بازپیرایی آرامستان‌ها خصوصا بهشت زهرا(س) را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی روز دوشنبه ۳۰ تیرماه، به همراه محمدجواد حق‌شناس، دیگر عضو این شورا، حجت الاسلام صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ری، دکتر احسان شریعتی فرزند زنده‌یاد دکتر علی شریعتی، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ و حجت الاسلام شاهین معبودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، به مناسبت گرامی‌داشت سالروز حماسه ۳۰ تیر، بر مزار شهدای این قیام حاضر شدند. 
 
اعضای کمیسیوت فرهنگی شورا  ضمن حضور بر مزار شهدای این قیام و شهدای ۱۶ آذر، ياد و خاطره‌ آن‌ها را گرامی داشتند و با قرائت قرآن، فاتحه و نثار گل به مقام شهیدان، ادای احترام كردند. 
 
 حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با حضور بر مزار شهدای حماسه ۳۰تیرماه گفت: در چنین روزی مردم همه یکپارچه بدون جهت گیری سیاسی خاصی از دولت ملی حمایت کردند و حکومت شاه را مجبور کردند که مجدداً دولت مصدق را بپذیرد و دولت مردمی به کار خود ادامه دهد.
 
 وی افزود: این امر بیانگر آن است که مردم در آن روز هوشمندی و تدبیر خاصی را به کار بستند و با یکپارچگی خود با استعمار مقابله کردند. استعمار و استبداد توامان با هم به دنبال نقشه تفرقه در بین مردم رفتند که نتیجه آن کودتای ۲۸ مرداد بود.
 
 خلیل‌آبادی تاکید کرد: امیدواریم از این روز بزرگ و از یاد شهدای که ما امروز یادشان را گرامی داشتیم، بیاموزیم که اتحاد را از دست ندهیم.
 
 عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در شورای تهران در بودجه دو سال اخیر آن رقمی را برای آرامستان‌های تهران به تصویب رساندیم، گفت: این امر می‌تواند کمکی باشد برای اداره اوقاف تا با قدرت بیشتری به امور آرامستان‌ها رسیدگی شود.
 
 وی با تاکید براینکه تهران خصوصا شهرری بسیار مورد توجه مردم بوده است، عنوان کرد: آرامستان‌ها بخشی از هویت و تاریخ شهر هستند، لذا باید شورای شهر تهران، ری و تجریش بازپیرایی آرامستان‌ها خصوصا بهشت زهرا(س) را در دستور کار قرار دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: