• چهارشنبه ١ مرداد ١٣٩٩-٠٨:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤١٢
سید حسن رسولی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوسرانی عملیاتی شد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از عملیاتی شدن انتشار ١٥٠٠ميليارد تومان اوراق مشاركت توسعه مترو و اتوبوسرانی (سال٩٨) از طريق بانك عامل (رفاه) خبر داد .

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سیدحسن رسولی با اشاره به پیگیری‌های و اقدامات جدي صورت گرفته از سوی مدیریت شهری، اظهار کرد: خوشبختانه ساعت١بامداد امروز انتشار ١٥٠٠ميليارد تومان اوراق مشاركت توسعه مترو و اتوبوسرانی (سال٩٨)از طريق بانك عامل (رفاه) عملياتي گرديد.

وی ادامه داد: با عنايت به اهميت موضوع براي حال و روز وخيم مالي شهرداري و كندي نظام تصميم گيري كشور، به نوبه خود از تلاش‌هاي مؤثر آقاي شهردار، معاونان ذيربط به ويژه مهندس امامي معاون  مالي و اقتصاد شهري كه از همه ظرفيت ارتباطي خود استفاده كرد، صميمانه سپاسگزاري مي كنم.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تصریح کرد: همراهي تعيين كننده دكتر جهانگيري، وزراء كشور و اقتصاد و رئيس بانك مركزي در انجام اين مهم موجب امتنان است.

وی همچنین از تلاش‌های سيد مناف هاشمي معاون  حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در به ثمر رساندن انتشار اوراق مشاركت ١٥٠٠ميلياردي مترو و اتوبوسرانی (سال٩٨) سپاسگزاري کرد.

پیش از این سیدحسن رسولی در جلسه روز یکشنبه ۲۹تیرماه نسبت به از دست رفتن فرصت استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت برای توسعه مترو و اتوبوسرانی تذکر داده بود.

متن‌ تذکر وی به شرح ذیل بود:

در عمل به بند "د" تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ،مصوبه شماره ۱۶۰۲۵۷۴۱۳۳۹۰ مورخه 13/5/1398 بعنوان مصوبه اصلاح بند الف تبصره چهارم مصوبه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران،سازمان ها و شرکت های تابعه، با توجه به مدت تعیین شده در دیوان محاسبات کل کشور که در 31/4/1399؛ یعنی دو روز دیگر که پایان سال مالی ۱۳۹۸ است، صدور اوراق مشارکت به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به منظور توسعه مترو و اتوبوسرانی به شهرداری تهران، تذکر می‌دهم به فوریت نسبت به فراهم آوردن تمهیدات اجرایی جهت انتشار اقدام، و گزارش مربوطه را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نمایند.

مطلع هستم که آقای مهندس هاشمی، آقای حناچی و سایر همکاران از طریق آقای همتی و آقای رئیس جمهور پیگیر این مسئله بودند. علت تذکر اینست که فقط ۴۸ ساعت دیگر فرصت داریم و اگر اقدام موثری صورت نگیرد، مردم تهران و سیستم حمل و نقل عمومی از این مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان محروم خواهند ماند که آثار ناگوار آن را باید در نابسامانی سیستم حمل و نقل عمومی ببینیم. خواهشمندم تلاش ها را چند برابر کنید تا در مهلت تعیین شده به نتیجه برسد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: