• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٥:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٠٤
سید حسن رسولی در مورد تصویب اساسنامه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان داشت

شرکت‌های شهرداری تهران تعیین تکلیف می شوند

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران تاکید کرد: با تصویب اساسنامه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، وضعیت شرکت های شهرداری تهران تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سیدحسن رسولی در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا، و در  بررسي اصلاح « اساسنامه شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران » اظهار کرد: ماده 84 قانون شهرداری، ما را موظف میکند که برای راه اندازی و تاسیس شرکتها، حتما تاییدیه وزیر کشور را داشته باشیم. همچنین در بند 15 ماده 80 قانون شوراها نیز این تکلیف را متوجه شورا و شهرداری کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این اعضای شورای شهر تهران به اساسنامه نمونه سازمان های شهرداری تهران رای داده اند، اعلام کرد: اصلاحیه مذکور در عمل به این دو ماده قانونی ذکر شده است. برای این منظور نیز با وزارت کشور هماهنگی های لازم انجام شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: در سال 1395 شورای وقت شهر، نسبت به تصویب اساسنامه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری اقدام کرد، اما وزارت کشور این مصوبه را تایید نمی کند و عدم تایید وزیر کشور، بلااثر تلقی شدن مصوبه سال 1395 است.

رسولی با بیان اینکه هم اکنون اساسنامه این شرکت از لحاظ حقوقی فاقد وجاهت قانونی است، و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درخواست افزایش سرمایه دارد، تاکید کرد: اگر اعضای شورای شهر تهران به این اساسنامه رای دهند، تکلیف شرکت‌های شهرداری نیز مشخص خواهد شد.

 وی با اشاره به جلسات متعدد برای تهیه این اساسنامه با بخش های مختلف وزارت کشور، شورای شهر و شهرداری تهران، تصریح کرد: تنها اختلاف در تهیه این اساسنامه عنوان این شرکت است.  وزارت کشور معتقد بود، نام این شرکت به «شرکت سازماندهی اصناف و مشاغل» تغییر یابد، که به دلیل مخالفت در بدنه شهرداری به صورت غیر رسمی، با وزارت کشور هماهنگ شد که اگر با همین نام تصویب کنیم، مخالفتی نخواهند داشت.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اینکه چرا نتوانستیم از همان فرمت اساسنامه نمونه سازمانها، برای شرکتها نیز استفاده کنیم، برای این است که به لحاظ حقوقی و عملکردی، تفاوت و تمایز آشکار بین قالبهای شرکتی و سازمانی وجود دارد. بنابراین به ناچار باید رای گیری داشته باشیم. همچنین با وزارت کشور در اجرای بند 15 ماده 80 قانون شوراها و ماده 84 قانون شهرداری هماهنگ شده است، تا اساسنامه این شرکت به عنوان اساسنامه تیپ شرکت های شهرداری باشد، که درصورت رای گیری و تصویب قابل تسری به همه شرکتهای متعلق به شهرداری تهران باشد.

اساسنامه شرکت «ساماندهی و مشاغل شهر تهران (سهامی خاص)» با اصلاحات انجام شده در قالب یک ماده واحده و یک تبصره تهیه شده، و مشتمل بر چهار فصل و 62 ماده و 9 تبصره  است.

 این اصلاحیه با 16 رای موافق از 17 عضو حاضر در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

 

6-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: