• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٩٨
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،

استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی مانع انتقال ویروس کرونا

عضو شورای شهر تهران درباره علت اصلی ابتلای شهروندان به ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه عامل اصلی انتقال ویروس کرونا ارتباطات نزدیک شهروندان است، اظهار کرد: اگر مردم در اتوبوس و مترو ماسک داشته باشند و سرشان پایین باشد و پشت به پشت هم قرار گیرند، آن وقت اتوبوس و مترو عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب نمی‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ویروس کرونا در فضا‌های سربسته بیشتر منتقل می‌شود، تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در تاکسیرانی داشتیم، به طوری که ۳۵۰ نفر در تاکسیرانی و ۲۲۰ نفر هم در اتوبوسرانی به کرونا مبتلا شدند.

او با بیان اینکه شیوع کرونا در میان شهروندان عوامل متعددی دارد، گفت: شاهراه‌های اصلی شیوع کرونا که باید بسته شوند، رستوران‌ها و برگزاری مجالس عروسی و عزا هستند.

خداکرمی تصریح کرد: در حال حاضر بحث انتقال کرونا از کف کفش‌ها مطرح است، چون وقتی مردم وارد خودرویشان می‌شوند، اگر کف کفششان آلوده باشد، کف خودرو هم آلوده می‌شود و با روشن کردن کولر خودرو این آلودگی در محیط داخلی خودرو پراکنده می‌شود و در صورت استنشاق فرد را آلوده می‌کند، لذا توصیه می‌کنیم شهروندان در خودروی شخصی هم ماسک بزنند و به صورتشان دست نزنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: