• چهارشنبه ٢٥ تير ١٣٩٩-١٥:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٥٦

پیام تسلیت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پی درگذشت مرحوم ابوالقاسم سرحدی زاده

رییس، نایب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام های جداگانه ای درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر پیشین کار و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفتند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران رییس، نایب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام های جداگانه ای درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر پیشین کار و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفتند.

متن پیام ها به شرح ذیل است:

بازگشت همه به سوی اوست

درگذشت مرحوم ابوالقاسم سرحدی زاده، از مبارزین پیشگام و زجر کشیده نهضت امام خمینی که پس از انقلاب نیز منشا خدمات فراوانی در مجالس شورای اسلامی، وزارت کار و خانه کارگر گردیده بود، موجب تاثر گردید.

ضمن عرض تسلیت صمیمانه به خانواده محترم سرحدی زاده، برای آن مرحوم رحمت ومغفرت الهی وبرای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را آرزو دارم.

محسن هاشمی رفسنجانی

رییس شورای شهر تهران

 

 سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و عضو هيات رييسه مجلس ششم شورای اسلامی نیز  با صدور پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، وزیر پیشین کار و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

إنا لله وإنا إليه راجعون

خبر تاسف‌بار درگذشت دوست و همکار اندیشمند و عزیزمان، زنده‌یاد ابوالقاسم سرحدی‌زاده موجب اندوه و تاثر فراوان گشت.

زنده‌یاد سرحدی‌زاده که از مبارزان عصر رژیم پهلوی و زندانیان این دوره بود، پس از انقلاب در عرصه‌های مهمی به‌ مردم سرزمینمان خدمات شایسته‌ای ارائه نمود که نام ایشان را همیشه زنده‌ نگه خواهد داشت.

شجاعت، تعهد، پاکدستی، ساده زيستی و خدمت بی‌دریغ ایشان طی‌ سه دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و پافشاری ایشان بر حقوق جامعه کارگری چه  در زمان تصدی وزارت کار و چه در مدت عضویت در خانه کارگر و نمايندگی مجلس و عدم عقب‌نشینی از حقوق مردمان در مقابل فشارهای بیرونی از جمله صفات بارز و ماندگار ایشان بود که از وی چهره‌ای مردمی و متمایز ساخته بود.

درگذشت این انسان فرهیخته و انسان‌دوست را به همه مردم ایران‌زمین به‌ویژه جامعه شریف کارگری، نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و دوستان و همکاران ایشان تسلیت گفته و برای جمیع بازماندگانش از درگاه احدیت صبر و شکیبایی آرزومندم.

سید ابراهیم امینی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران

 

سید حسن رسولی نیز در پیامی درگذشت مرحوم سرحدی زاده را تسلیت گفت.

 بسم الله الرحمن الرحيم                

انا لله و انا اليه راجعون

در گذشت مرحوم سرحدي‌زاده، مبارز حبس كشيده رژيم ستم شاهي، وزير امين دولت دفاع مقدس مهندس موسوي، پايه‌گذار خانه كارگر و نماد اصيل جامعه كارگري را به هم‌بندان ايشان و عموم اصلاح طلبان، جامعه بزرگ كارگري و خانه كار گر جمهوري اسلامي ايران و خانواده آن مرد بزرگ تسليت عرض مي كنم.

علو درجات آن فقيد سعيد، صبر و شكيبائي بازماندگان و همفكرانش را از خداي متعال مسألت دارم.

سيد حسن رسولي

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران

 

حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده را تسلیت گفت.

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، نماینده سه دوره مردم در مجلس شورای اسلامی، دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار و وزیر کار و امور اجتماعی دولت مهندس موسوی موجب غم فراوان شد. مرحوم سرحدی زاده که سابقه زندانی سیاسی در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را نیز دارد یکی از سیاستمدارانی بود که هیچگاه از مردم و مستضعفان جامعه فاصله نگرفت و من یقین دارم که نامش در میان سیاستمداران ایرانی همواره خواهد درخشید.

درگذشت او را که غمی بزرگ است به خانواده‌اش، اعضای حزب اسلامی کار و خانه کارگر و دوستدارانش تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند آمرزش روح آن مرحوم و سلامتی داغدیدگانش را خواستارم.

حجت نظری

عضو شورای اسلامی شهر تهران

 

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در پیامی درگذشت مرحوم سرحدی زاده را تسلیت گفت.

⚫️درگذشت چهره انقلابی، مرحوم ابوالقاسم سرحدی زاده از مبارزان پیشتاز با رژیم ستمگر شاهنشاهی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به نظام و مردم به ویژه در اهتمام به امور کارگران جامعه داشت، بسیار تلخ و تاسف آور بود.
 
این چهره انقلابی علاوه بر مسئولیت در وزارت کار، به عنوان نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس شورای اسلامی کارنامه ای درخشان از خود برجای گذاشته است.
 
مصیبت فقدان ایشان را به مردم شریف ایران به ویژه خانواده داغدارشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.
 
علی اعطا، عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای شهر تهران

 

افشین حبیب زاده نیز در پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده را تسلیت گفت.

استاد گرانقدر جناب آقای ابوالقاسم سرحدی زاده ، وزیر اسبق کار و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و از مبارزین دوران انقلاب دعوت حق را لبیک گفت .

 ایشان در طول دوران پس از انقلاب و در مسئولیتهای مختلف هیچگاه محرومان را فراموش نکرد و همواره در جهت منافع اقشار آسیب پذیر اهتمام می ورزید . سالهایی که فعالیت سیاسی را همراه با ایشان آغاز نمودم رفتار او در سیاست ورزی همواره سرمشق بود برای من و همه همراهان . در اخلاق سرآمد بودند و این وجه قالب رفتار ایشان بود . براستی در طول سالها فعالیت مانند او نیافتم.  روحش شاد و قرین رحمت واسعه الهی .

افشین حبیب زاده

عضو شورای اسلامی شهر تهران

 

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در پیامی درگذشت مرحوم سرحدی زاده را تسلیت گفت.

مردی از تبار زحمتکشان درگذشت

ابوالقاسم سرحدی زاده سیاستمداری بود که از نوجوانی مبارزه با ستم و بی عدالتی و دفاع از حقوق مردم به ویژه محرومان و کارگران را در اولویت قرار داد و در این راه چهارده سال از بهترین ایام عمر خود را در زندان گذراند.

مرحوم سرحدی زاده پس از انقلاب مسئولیت های مهمی را عهده دار گردید اما عزت نفس، اخلاق و وارستگی شخصیتی هیچگاه اجازه نداد تا مفتون جاه و مال و نام و نان شود و همواره و به شکل مستمر افتخارش تلاش برای کارگران و محرومان جامعه بود و در تشکل های کارگری تا آخر عمر خدمت کرد.

اینجانب فقدان ابوالقاسم سرحدی زاده اسطوره صبر و مقاومت و اخلاق و تلاش برای محرومین و کارگران را به همه همراهان و علاقه مندان ایشان و جامعه کارگری تسلیت گفته و برای روح آن مرحوم مغفرت و علو درجات خواهانم.

مجید فراهانی

عضو شورای اسلامی شهر تهران   

 

محمد سالاری نیز در پیامی  درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر اسبق کار را تسلیت گفت.
 
با نهایت تاثر، مطلع شدیم جناب آقای ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر اسبق کار و نماینده ادوار مجلس و از مبارزین جدی قبل از انقلاب که یکی از نمادهای مبارزه با بی عدالتی بودند، سحرگاه امروز جان به جان آفرین تسلیم کردند. 
 
اینجانب این مصیبت را به خانواده محترم ایشان، خانه کارگر و کارگران عزیز سراسر کشور و همه همرزمان و همراهان آن فقید سعید تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال علو درجات و آمرزش ابدی را برایشان خواستارم.
 
محمد سالاری - عضو شورای اسلامی شهر تهران
 
رئیس شورای اسلامی استان تهران طی پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدیزاده، پایه گذار حزب اسلامی کار را تسلیت گفت.
 
متن پیام الهام_فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران به شرح زیر است:
 
درگذشت وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و نماینده دوره‌های سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی اندوهگین‌مان کرد.
 
فقدان این مبارز و خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی ایران را به خانواده محترم ایشان، حزب اسلامی کار و مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه پروردگار برای ایشان آمرزش و آرامش و برای بازماندگان شکیبایی خواستارم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: