• چهارشنبه ٢٥ تير ١٣٩٩-١٣:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٥٤
علی اعطا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:

لزوم اصلاح قانون درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

سخنگوی شورای شهر تهران: رفع اشکال‌های مربوط به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در حدود اختیارات و صلاحیت‌های شورای شهر نیست و باید قانون اصلاح شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: درباره مصوبه پیشین شورا در خصوص شورایاری‌ها دیوان عدالت اداری رایی صادر کرد. این موضوع از سال‌های قبل همیشه مطرح بوده است. سال ۸۶ وزارت کشور دادخواستی مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات یک امر سیاسی و حاکمیتی است تنظیم و طرح شکایت می‌کند بنابراین باید وزارت کشور صرفا متولی باشد.

وی افزود:، اما بعد در آستانه صدور رای به دلیل اینکه وزارت کشور از شکایت خود صرف نظر می‌کند اساسا صدور رای در دیوان منتفی می‌شود

اعظا افزود: سایه این مسئله همواره بر سر برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و فعالیت آن‌ها بوده است. در دوره اخیر سال گذشته انتخابات شورایاری را برگزار کردیم و تقریبا تعدادی از نهاد‌های مسئول در این زمینه مخالفت و انتقاد خود را به رویه جاری (فعالیت ۲۰ ساله شورایاری‌ها) مطرح کردند، اما در نهایت با پیگیری‌ها و رایزنی‌های شورای شهر و شورای عالی استان‌ها و با نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری مقرر شد این انتخابات برگزار شود. خوشبختانه سال گذشته این انتخابات برگزار شد و شورایاری‌ها در دوره جدید آغاز به کار کردند.
اعطا افزود: اصلاح این موضوع در حدود اختیارات و صلاحیت‌های شورای شهر نیست. باید قانون اصلاح شود و اگر بناست انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود و آن‌ها بتوانند به همان شکل سابق به فعالیت خود ادامه دهند باید این مطالبه را از مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که در قالب یک طرح این کار را در دستور داشته باشند و اصلاح کنند.
یا دولت در قالب لایحه‌ای در بحث اصلاح قانون شورا‌ها بتواند این موضوع را اعمال کند تا بر اساس قانون جدید انتخابات دوره آینده شورایاری‌ها برگزار شود.
وی گفت: رایی که از طرف دیوان عدالت اداری صادر شده مربوط به این دوره فعالیت شورایاری‌ها نیست و تا انتهای این دوره، شورایاری‌ها فعال خواهند بود. این فرصت باقی است تا ما در ۲ سال آینده این موضوع را از طریق مجلس یا از طریق دولت دنبال کنیم تا موضوع حل و فصل شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: