• يکشنبه ٢٢ تير ١٣٩٩-١٢:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣١٦
تذکر علی اعطا به شهرداری تهران

ارجاع مطالعات اصلاح ساختار توسط معاونت معماری و شهرسازی به یک شرکت مهندسی مشاور، تضییع حقوق بیت المال است

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران، ارجاع مطالعات اصلاح ساختار توسط معاونت معماری و شهرسازی به یک شرکت مهندسی مشاور را تضییع بیت المال در شهرداری دانست، و نسبت به آن تذکر داد. وی با طرح این سوال که این چه نوع اداره امور مالی شهرداری است، اظهار داشت: من این موضوع را تضییع حقوق بیت المال، سوء مدیریت در حفظ دارایی ها و اموال نقدی شهرداری می دانم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا در دویست و بیست و ششمین جلسه شورا، در تذکری  اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر بر اساس بند ۸ و ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها، وظیفه داریم بر حسن اداره امور مالی شهرداری نظارت کرده، و به عنوان نمایندگان مردم تا ریال آخر از بودجه شهرداری حفاظت کنیم .

وی ادامه داد: بخش متولی اصلاح ساختار در شهرداری تهران می گوید، که از انجام چنین مطالعاتی مطلع نبوده، و بعد از اطلاع هم دیده اند، نتیجه این مطالعه قابل استفاده نیست.

عضو شورای تهران ادامه داد: در پیش نویس تهیه شده در این قرار داد هم، هیچ تغییری در معاونت شهرسازی و معماری ایجاد نشده است .

وی افزود: این قرار داد مانند این است که آقای دکتر مظاهریان، در معاونت برنامه ریزی و بابک مشاور، در حوزه ساختار و تشکیلات، قرارداد مطالعات طرح تفصیلی منعقد کنند، و معاونت شهرسازی از چنین چیزی مطلع نباشد .

اعطا ادامه داد: اخیرا در مطالعات معاونت معماری و شهرسازی دستور کاری به یک شرکت مهندس مشاور معماری و شهر سازی، در قالب یک قرارداد موجود داده شده، و صورت وضعیت ارسال شد. گویا مبالغی هم پرداخت شده است. وی با طرح این سوال که این چه نوع اداره امور مالی شهرداری است، اظهار داشت: من این موضوع را تضییع حقوق بیت المال، سوء مدیریت در حفظ دارایی ها و اموال نقدی شهرداری می دانم. و بر اساس بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون، که ناظر بر اعلام چنین مواردی به شهرداری است، به شهرداری تذکر می دهم و درخواست پیگیری، برخورد با معاونت شهرسازی، توسط شهردار محترم و پاسخگویی و توضیح ایشان را دارم.

اعطا ادامه داد: امیدوارم این موضوع و این نوع اتفاق که متاسفانه ما از بخش عمده ای از آن باخبر نمی شویم، در شهرداری مرسوم نشود .

(226-6)

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: