• يکشنبه ٢٢ تير ١٣٩٩-٠٩:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٠٦
على اعطا:

به حناچى پيشنهاد متفاوتى دادم، استقبال كرد و دنبال نكرد/ توافق براى آزادسازى كل ٠٦ شدنى است

خبر خوش تبدیل پادگان ۰۶ ارتش در پاسداران به بوستان عمومی ارتش، در ماه‌های گذشته به سرعت در رسانه ها پيچيد، اما برخى اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، از کلیات این توافق راضی نبودند، آنان معتقدند که همه پنجاه هکتار وسعت پادگان ۰۶ ارتش باید در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا سخنگوى شوراى شهر تهران در واکنش به این توافق مى گويد: ‎من معتقدم معاونت شهرسازى شهردارى كه بايد اين كار را به سمت بهترين توافق ممكن سوق مى داد، مدبرانه عمل نكرد. اين معاونت شهرسازى بود كه مى بايست ابتكار عمل را در دست مى گرفت و راهكارهاى مناسب و ممكن پيشنهاد كند و  ببرد و روى ميز شهردار بگذارد. نبايد برخى معاونت ها در حد يك اپراتور عمل كنند.
 
دغدغه اى كه ما در رابطه با ٠٦ مطرح كرديم، از جنس دغدغه مقام معظم رهبرى است كه در سالهاى قبل دستور ايشان موجب حفظ همه عرصه قلعه مرغى و اراضى بوستان ياس فاطمى شده است.اعطا پيش از اين خبر داده بود شش ماه پيش به شهردار تهران پيشنهاد متفاوتى ارايه داده كه با استقبال حناچى مواجه شده بود. 
 
به شهردار پيشنهاد کردم طرحى براى "افزایش محدوده شهر تهران" به میزانی که سهم ارتش در آن تامین شود به شورایعالى شهرسازی ببرید و مصوبه بگیريد و در بخش الحاقى، سهم ارتش را تامين كنيد. 
 
خير و صلاح شهر و همه شهروندان و شهردارى و ارتش در همين كار است.در این صورت با اندكى افزایش در محدوده شهر و تامین سهم ارتش در آن محدوده جديد می‌شد همه این ٥٠هكتار را آزاد كرد.آزادسازى ٣٥هكتار از ٥٠ هكتار پادگان ٠٦ در توافق شهردارى و ارتش حتما كار بزرگى است، اما بهترين كار ممكن نيست.
 
آنچه مايه نگرانى است سرنوشت ١٥هكتار باقيمانده است كه طبق مصوبه شورايعالى شهرسازى قرار است در آن ١٥ هكتار، ٦٣٠هزار مترمربع بنا در محدوده پرتراكم و پرترافيك پاسداران ساخته شود.
 
احقاق حقوق ارتش برای شورا اهميت دارد،: این پیشنهاد شاید میتوانست منجر به آزادسازی همه ٥٠ هكتار به روی شهروندان شود و حقوق ارتش به صورت تمام و كمال در نقطه ديگرى از شهر تامين شود.
 
فرصت هنوز باقی است اما الان كار دشوارى است و اميدوارم با توجه به مطالبه اى كه ما داريم و پيشنهادى كه مطرح مى كنيم، تجديدنظر صورت گيرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: