• پنج شنبه ١٩ تير ١٣٩٩-١٨:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٨٧
حبیب‌زاده در واکنش به حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت برگزاری انتخابات شورایاری:

امیدواریم در این دوره مجلس شورای اسلامی شاهد نهادینه شدن شورای محله در قانون باشیم

عضو ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در واکنش به حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت برگزاری انتخابات شورایاری، این نهاد را منشا خیر عمومی در ادوار گذشته دانست، و نهادینه شدن شورای محله را از مطالبات مردم از مجلس عنوان کرد، و گفت: امیدواریم در این دوره مجلس شورای اسلامی شاهد نهادینه شدن شورای محله در قانون باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، افشین حبیب‌زاده در یادداشتی که  در  صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، به حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت برگزاری انتخابات شورایری ها واکنش نشان داد و نوشت:اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی به تاسی از آیات شریفه "و امرهم شورا بینهم" و "شاورهم فی‌الامر" از شوراها، مجلس‏ شوراي‏ اسلامی، شورای استان‏، شهرستان‏، شهر، محل‏، بخش‏ و روستا به عنوان اركان‏ تصميم‏‌گيري‏ و اداره‏ امور كشور یاد کرده است.

نهاد شورایاری به عنوان یک پارلمان محلی، حلقه ارتباط اهالی محل با مدیریت شهری است که اعضای آن به انتخاب اهالی محله برای اداره بهتر آن تعیین می‌‌شوند. اعضای شورایاری باتوجه به شناخت دقیق و کاملی که از مشکلات و ظرفیت‌های محله خود دارند، توانسته‌اند در طول پنج دوره‌ای که شورایاری تشکیل گردیده، منشا خیر عمومی برای محله و شهر تهران باشند.

با عنایت به اینکه اخیرا از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری برگزاری انتخابات شورایاری ممنوع شده است، لذا قانونگذاری در این زمینه از سوی مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات جدی شهروندان است، که امیدواریم در این دوره مجلس شورای اسلامی شاهد نهادینه شدن شورای محله در قانون باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: