• سه شنبه ١٧ تير ١٣٩٩-١٧:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٧٦
در جریان تصویب لایحه اعطای مجوز به شهرداری جهت توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران مطرح شد(15-225)

لزوم تسریع روند نوسازی و دادن اختیارات بیشتر به شهرداری تهران در زمینه ناوگان اتوبوسرانی

در جریان رسیدگی به لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران، اعضای شورا بر لزوم تسریع روند نوسازی و دادن اختیارات بیشتر به شهرداری تهران در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در جریان رسیدگی به لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران، جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران، محسن هاشمی با اشاره به لزوم اختیار بیشتر به شهرداری تهران، در زمینه خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران، گفت: در شهرداری تهران 43 سازمان و شرکت داریم، که می­توانند در بسیاری از موارد به صورت مجزا عمل کنند. و تنها اتوبوسرانی است که شورا از گذشته به صورت انحصاری بر روی آن نظارت داشته است. این روند کماکان ادامه دارد، و باید این رویه اصلاح  بشود.

در ادامه روند رسیدگی، سید محمود میرلوحی طی سخنانی در موافقت با این لایحه، گفت: برنامه توسعه اتوبوسرانی شهر تهران از زمان برنامه سوم مطرح، و لزوم تسریع در این زمینه بر همه اعضا روشن است.

وی افزود: عمر اتوبوس­های شهر تهران از ۱۳ سال گذشته است. لذا ضمن خواهش از همکاران برای موافقت با این لایحه، از دولت محترم خواهش می­کنم محدودیت­ها در زمینه واردات اتوبوس را بردارند.

میرلوحی در ادامه گفت: ای کاش ارز مصوب ۴۲۰۰ تومانی به حمل و نقل عمومی در شهر تهران اختصاص پیدا می­کرد. و به نام حمایت از تولید داخلی، در مورد حمل و نقل عمومی جفا نمی­شد. قرار بود شورای اقتصاد ۱۹۰۰۰ اتوبوس تامین کند. متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

در ادامه محمد علیخانی نیز طی سخنان از بررسی و موافقت کمیسیون عمران و حمل و نقل، با افزایش سقف معاملات اتوبوسرانی از 2 میلیارد به 20میلیارد خبر داد، و ابراز امیدورای کرد با توجه به اهمیت موضوع در زمان مطرح شدن در صحن شورا به تصویب اعضا برسد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: