• سه شنبه ١٧ تير ١٣٩٩-١٣:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٦٥
محمد سالاری پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۷:(4-225)

مصلی تکلیف املاک فریز شده خیابان پاکستان را مشخص کند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، کمبود سرانه های خدماتی، کمبود پارکینگ، تعریض معابر، املاک فریز شده خیابان پاکستان و... را مهم ترین مشکلات منطقه ۷ دانست، و خواستار انجام اقدامات لازم برای رفع این مشکلات شد، و گفت: مصلی باید مشخص کند که اگر می خواهد املاک را به قیمت روز خریداری کند، و در غیر اینصورت املاک را از فریز خارج کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا، و پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۷ در صحن شورای شهر تهران، در خصوص مشکلات این منطقه، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات منطقه مربوط به نیمه شرقی آن است، که متاسفانه جزو متراکم ترین محلات شهر تهران، و به لحاظ سرانه های خدماتی بسیار فقیر است. شهرداری منطقه با توجه به محدودیت های منابع درآمدی، با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری اقدامات خوبی از جمله تملک باغات را انجام داده اند، که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به مشکل بیمارستان جرجانی، در منطقه ۷ نیز بیان کرد: معاون خدمات شهری شهرداری تعاملات خوبی را در این خصوص با سازمان تامین اجتماعی داشته است. ما نیز دو هفته پیش جلسه ای را با رییس سازمان تامین اجتماعی داشتیم، و قرار شد آن ها املاک شهرداری را شناسایی کنند، و در قالب تهاتر مشکل این بیمارستان هم حل شود.

وی ادامه داد: گزارش اکثر شورایاران معطوف به پروژه های محلی است. این نشان می دهد که اقدام شهرداری تهران با حمایت کمیسیون های تخصصی شورا برای اجرای پروژه های محلی، یکی از خواسته های جدی شهر است. لذا درخواست دارم، موضوع اجرای پروژه های هزارگانه محلی جدی گرفته شود. رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص سایر مشکلات منطقه ۷ ، اظهار داشت: تملک سینمای متروکه و رها شده "کوچ" با مساحت حدود ۲۵۰۰متر مربع، و مدرسه ای متروکه به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع که کنار آن قرار دارد، برای تامین سرانه های خدماتی و پارکینگ طبقاتی، یکی از در خواست های مردم منطقه است. دو مسجد نیز در محله نظام آباد و محله عباس آباد وجود دارد، که با تخصیص بودجه ای اندک تکمیل می شوند. توقع این است شهرداری تهران بودجه لازم را برای آن ها اختصاص دهد.

سالاری ادامه داد: تسریع در تکمیل ساخت مجموعه ورزشی شهربانو، در محله نظام آباد، تعیین تکلیف مجتمع بنیاد تعاون ناجا، موسوم به گل مریم در خیابان مطهری، تسریع در تکمیل مجموعه ورزشی نیمه کاره رها شده مرودشت، بهره برداری از ساختمان سابق بهداری نزاجا، در خیابان مرودشتی برای تامین سرانه درمانی، تسریع در تکمیل پروژه مجموعه ورزشی شهید

توکلی، و احداث همراه سرا، برای بیمارستان شهید بهرامی، رفع گره های ترافیکی و بازگشایی و تعریض معابر محلات منطقه، ایمن سازی و رفع موانع صدور پایانکار مجتمع تجاری اداری بهار، واقع در خیابان انقلاب، و رسیدگی به تخلفات احتمالی آن، از دیگر درخواست های شورایاران منطقه ۷ است.

 وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف املاک فریز شده خیابان پاکستان، افزود: در بازدیدی که از خیابان پاکستان داشتیم، رفع فریز املاک جزو مطالبه مهم  مالکین است. مصلی باید مشخص کند که اگر می خواهد این املاک را به قیمت روز خریداری کند، و در غیر اینصورت املاک را از فریز خارج کند. سالاری در پایان از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، و کمیسیون ماده ۵ برای لغو طرح غیرضروری تعریض معابر خیابان های حق پرست، نورانیان و پورمند، واقع در منطقه ۷ تشکر کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: