• سه شنبه ١٧ تير ١٣٩٩-١١:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٦٣
گزارش شهربانو موسوی، رابط شورایاری منطقه 7 با حضور شهردار تهران:(2-225)

کمبود فضای سبز، ابر مسئله منطقه 7 شهرداری تهران است

شهربانو موسوی، رابط هیات رئیسه منطقه 7 شهرداری تهران ، ابر مسئله این منطقه از دیدگاه جمیع شورایاران را کمبود فضای سبز اعلام کرد، و خواستار تصمیم ویژه شورای شهر و شهرداری تهران در این ارتباط شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،  دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا در حالی آغاز شد که شهربانو موسوی، رابط شورایاری منطقه ۷ ، گزارشی در خصوص ظرفیت ها، توانمندی ها، نیازها، مشکلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی این منطقه ارائه کرد.

  همچنین وی پیشنهاداتی را برای عبور از برخی از چالش‌های منطقه7 به اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد.

منطقه 7 و آمادگی در برابر شیوع کرونا

 موسوی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «در شهر اسلامی، عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلا می و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و فضای طبیعی، همه با هم باید مورد توجه قرار گیرد.» گفت: بانوان شورایار منطقه 7 در ایام شیوع کرونا تا به امروز فعالیت‌های مختلفی را در مقابل این ویروس منحوس انجام داده‌اند. از جمله اقدامات شورایاران منطقه 7 در زمینه کرونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اهدای جهیزیه کامل به افراد بی بضاعت، تهیه غذا و البسه گرم، اقدام به راه اندازی کارگاه دوخت ماسک و گان پزشکی، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی و گندزدایی معابر و تهیه پک بهداشتی از جمله اقداماتی بوده است که شورایاران در این راستا انجام داده اند.

ویژگی های منطقه 7

موسوی در ارتباط با مشخصات جغرافیایی منطقه 7 نیز گفت: منطقه 7 دارای5 ناحیه و14محله است. و با جمعیت 312 هزار نفری  رتبه 11 در بین مناطق را داراست. از این جمعیت160120 نفر زن، و151882 مرد هستند، و116 هزار خانوار در منطقه 7 زندگی می‌کنند.

پتانسیل‌های منطقه 7

رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه 7 همچنین با اشاره به  پتانسیل‌های این منطقه، خواهان فعال شدن این پتانسیل‌ها به منظور توسعه منطقه شد. و به برشمردن این ظرفیت ها پرداخت، و گفت: مصلی بزرگ تهران - مسجد امام حسین - مسجد الجواد - خانه تاریخی افشار- خانه ملک الشعرای بهار- خانه استاد لرزاده - عکاسخانه شهر- دانشگاه خوارزمی - ورزشگاه شهید شیرودی- کلیسا آشوری حضرت مریم-کلیسا ارتودوکس روس-کلیسا وارطان مقدس-باغ موزه قصر -عمارت کلاه فرنگی -موزه رضا عباسی-  دانشگاه‌ها و وزارت خانه‌ها و اماکن دولتی-راسته‌های فعال تجاری -حضور اقلیت‌های دینی، حجم بالای جمعیت شناور به دلیل سهولت دسترسی، و وجود بزرگراه‌ها و شریان‌ها، وجود خطوط"بی. آر. تی"  و 3 خط مترو، شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب تهران از جمله این ظرفیت ها می باشد.

مشکلات در مسیر توسعه منطقه 7

عضو هیات رئیسه شورایاری منطقه 7 ، تعیین تکلیف املاک خیابان پاکستان، کمبود مجتمع فرهنگی ورزشی، مشکلات پیرامونی مسیل زرین گلاب و مجتمع تیراژه 2، حذف بسته‌های تشویقی، ساخت و ساز بافت های فرسوده ،کمبود فضای سبز، کمبود سوله بحران، مهاجرت شهروندان در ادوار گذشته به دلیل تبدیل واحدهای مسکونی به اداری و تجاری در میدان شهدای هفتم تیر، کمبود میدان تره بار، کمبود تأمین پارکینگ عمومی در نقاط پر تراکم و نا ایمن سازی تعداد مجتمع‌های تجاری منطقه را از جمله مشکلات و موانع توسعه منطقه 7 دانست.

 وی در ارتباط با تعیین تکلیف املاک خیابان پاکستان، گفت:  ضروری است پهنه R251 به پهنهS221  تبدیل گردد. زیرا فریز شدن املاک موجود در ضلع غربی مصلی و ممنوعیت صدور پروانه ساختمانی و تعمیرات اساسی به چالشی اساسی تبدیل شده، از این رو پیشنهاد می‌شود املاک موجود یا تملک شده یا از طرح خارج  گردد.

اهم فعالیت‌های شورایاران ( کارگروه‌های تخصصی شش گانه )

موسوی همچنین به فعالیت شورایاران منطقه7 اشاره کرد، و گفت: شورایاران با وجود برخی چالش‌های پیش رو، اقداماتی را در طول سال های گذشته انجام داده‌اند. از جمله اینکه، ابرمسئله و مسائل مهم و اولویت دار محلات و پروژه کوچک مقیاس را شناسایی کرده‌اند.

وی همچنین از تصحیح نهر و جدول در سطح محلات، تلاش برای خارج شدن150 پلاک از طرح بافت فرسوده در محله کاج، احداث فضای سبز، نصب ست‌های  ورزشی، رنگ آمیزی مشارکتی (خیابان‌ها، پارک‌ها و پله‌ها)  با کمک دانش آموزان هنرستان‌های دخترانه، راه اندازی ایستگاه‌های بی دود، نصب پنل های خورشیدی در سراهای محله، نواحی و پارک‌ها، ایجاد قرائت خانه تختی فر، احداث مخزن بتنی آب را با همکاری و یاری شهرداری را از جمله اقدامات شورایاران منطقه 7 اعلام کرد.

ابر مسئله منطقه 7

موسوی رابط هیات رئیسه منطقه 7 ، ابر مسئله این منطقه از دیدگاه جمیع شورایاران را کمبود فضای سبز اعلام کرد، و خواستار تصمیم ویژه شورای شهر و شهرداری تهران در این ارتباط شد.

 مسائل مهم محلات منطقه 7

 وی همچنین مسائل مهم محلات منطقه 7 را به ترتیب زیر اعلام کرد:

تکمیل مصلی تهران، حل معضل بافت فرسوده، رفع ترافیک منطقه، رفع کمبود میادین تره بار و مسئله( مسیر جایگزین مسیل زرین گلاب) را عمده این موارد دانست.

وی در خصوص موضوع مسیر جایگزین مسیل زرین گلاب، گفت:  قرار گرفتن مسیل در بافت مسکونی به طول تقریبی یک کیلومتر و ممنوعیت صدور پروانه برای ساختمان‌های حریم مسیل (88 پلاک) اکنون بزرگترین چالشی اصلی در منطقه است.

 وی در این ارتباط پیشنهاد داد، با تخصیص ردیف بودجه و تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تغییر مسیر کانال از بافت مسکونی به موازات بزرگراه رسالت و اتصال آن به کانال شهید صیاد شیرازی، تدبیر ویژه‌ای برای این مسیل صورت گیرد.

موسوی رابط منطقه۷ در ادامه  پیشنهاداتی نیز به منظور توسعه منطقه به صحن شورا ارایه داد.

وی در توضیح پیشنهادات خود، گفت:  همکاری با بخش خصوصی جهت تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی مرو دشت؛ صدور مجوز مراکز تجاری و مال ها در بافت های فرسوده، اعمال مجدد بسته‌های تشویقی ساخت و ساز در بافت های فرسوده، ایجاد فضاهای سبز خیابانی در معابر، کوچه‌ها با شناسایی نوع گونه‌های متناسب با اقلیم هر محله شناسایی خورده فضاهای موجود اختصاص آن به فضای سبز تشویق، تأمین سرانه‌های فرهنگی، خدماتی و ورزشی محلات(هر محله یک زمین ورزشی، میدان میوه و تره بارمحلی، سوله بحران)، اجرای ضوابط طرح‌های شهری(تفضیلی،منطقه‌ای ،محلی )، نظارت دقیق بر نوع کاربری و جلوگیری ازتغییر کاربری‌ها تشویق به توسعه کاربری مسکونی از طریق افزایش تراکم مسکونی و کاهش عوارض، تعیین و تکلیف واحدهای خالی و بدون استفاده، شناسایی و ایمن سازی ساختمان‌های نا ایمن و فرسوده (مجتمع بهار، چهل ستون و..) و

نقش و نظارت شورایاران محلات منطقه 7

شورایار منطقه 7 همچنین به اقدامات شورایاران در زمان شیوع کرونا اشاره کرد، و فهرست این اقدامات را به شرح زیر اعلام کرد:

راه اندازی و تهیه و تأمین لوازم بهداشتی با همکاری انجمن اوتیسم

تقدیر و تشکر از کادر درمانی درگیر با معالجه بیماران کرونایی در سطح منطقه

ضد عفونی و گند زدایی معابر و کوچه‌ها (مساجد، نانوایی‌ها، مدارس ، مراکز آموزشی )

پیگیری موضوع اجاره بهای واحدهای مجتمع تجاری بهار و چلستون (بخشودگی شارژ اسفند و فروردین ماه و تخفیف در اجاره بهای برخی از واحدها)

تعطیلی فعالیت پیمانکار بازیافت در سطح منطقه، جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با پیگیری‌های به عمل آمده

اهدای خون در ایام کرونا

برگزاری مراسم سوگ آنلاین با حضور خانواده متوفی و شورایاری محلات

تشکیل جلسات با حضور شهردار منطقه، با هیأت رئیسه و اعضای ستاد بحران منطقه

ایجاد کارگاه تولید ماسک با مشارکت بانوان

تهیه و توزیع پوسترهای آموزشی متناسب با اصناف گوناگون محل( نانوایی‌ها ، بانک‌ها، مواد پروتئینی و ....)

برپایی ایستگاه صلواتی اهداء ماسک ورودی بیمارستان امام حسین (ع)

برگزاری رزمایش زیستی (ضدعفونی معابر، کارواش ضدعفونی خودروها در سطح محل)

تهیه ماسک اطفال و کودکان و توزیع آن بین بیمارستان‌های مفید، بهرامی و حضرت علی اصغر(ع)

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان محل (500 پک به ارزش هر کدام 000/400هزارتومان

راه اندازی پویش تجلیل از پارکبانان (سربازان خط دفاع مقدم شهری)

اهداء 1500 پک فرهنگی بهداشتی در روز نیمه شعبان

توزیع روزانه 600 کیلو آبمیوه طبیعی (بیمارستان‌های امام حسین و بهرامی)

بازدیدهای مستمر در ایام شیوع کرونا و نظارت بر اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری

تماس مستمر با خانواده‌های شهدای ساکن در محلات و اطلاع از سلامتی آنها و پیگیری موارد مطرح شده از جمله این موارد بوده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: