• يکشنبه ١٥ تير ١٣٩٩-١٦:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٤٠
رییس اداره بازرسی، وزارت کار و رفاه اجتماعی در بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا مهر بیان داشت؛ 17-224

وزارت بهداشت هیچگونه استعلامی از وزارت کار به عمل نیاورد

هادی جباری رییس اداره بازرسی، وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت بهداشت و درمان در خصوص الزامات ایمنی ساختمان های درمانی استعلامی از ما نمی¬گیرد. در خصوص ساختمان کلینیک سینا مهر نیز هیچگونه استعلامی از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عمل نیامد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، و در جریان بررسی ابعاد حادثه ساختمان کلینیک سینا مهر، هادی جباری به عنوان رییس اداره بازرسی، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده این وزارتخانه در جلسه شورا حضور یافت.   

جباری گفت: نگا­همان به موضوع حفظ جان مردم و کارگران، باید نگاه همه جانبه، کلی­نگر و جامع باشد.

 وی گفت: باید از توان حداکثری در بحث ایمنی گارگاه­ها و کارگران استفاده کنیم هر چند  گاهی اوقات  زنجیره اقدامات کامل نیست.

جباری با بیان اینکه بحث وظیفه عمومی در زمینه ایمنی در محیط کار، آموزش از مهمترین ارکان ایمنی در جامعه است، گفت:  طی کردن دروه آموزش ایمنی برای کارفرمایان و کارگران در محیط کار الزامی است  تا از این طریق اقداماتی را که در زمان وقوع حادثه لازم و حیاتی است.

جباری در ادامه با اشاره به اینکه 88، درصد حوادث به علت اقدامات ناایمن است و تنها 10 درصد،  مربوط به شرایط محیط کار می­شود بیان داشت: در یک حادثه، زنجیره علل وقوع حادثه باید مورد توجه قرار گیرد و در هر مرحله و هر اقدامی که در این ساختار زنجیره­ای  بتواند باعث تقویت یکی از عوامل متوقف کننده از وقوع حادثه شود، کوتاهی نمی­کنیم.

وی در ادامه افزود: در قانون کار بررسی نقشه­های کارگاه­ها بر عهده وزارت کار گذاشته  شده  است و کارفرما قبل از بهره برداری از کارگاه، باید به وزارت کار مراجع کند و تایید ایمنی محیط کار با توجه به نقشه های گارگاه را دریافت کند.

جباری گفت: امروز دستگاه­هایی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت و جهاد قبل از اعطای مجوز به نهاد­های بهره برداری، مکاتبه رسمی از ما به عمل می­آورند و ما طی بازرسی­هایی که انجام می­دهیم. موارد ایمنی را بررسی می کنیم و بر همین اساس باید شرایط بلامانع را طی کنند.

وی گفت: نکته­ای که برای توسعه فرهنگ ایمنی حائز اهمیت است و در وزارت کار دنبال می­شود، تعمیرات کارگاهی برای توسعه فرهنگ ایمنی و رفتن به سمت استفاده از کارشناسان متخصص د رحوزه ایمنی با استقرار در درون کارگاه­ها و رصد روزانه محیط کار است.

جباری در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت کارشناسان در مبحث ایمنی گارگاه، دسته بندی در کارگاه و همچنین تفکیک خود کارگاه­ها با مراکز عمومی حائز اهمیت است که در این رابطه باید گریدبندی کنیم.

وی افزود: اقدام هیچ دستگاهی در پیشگیری از وقوع حوادث، مشابه سازمان نظام مهندسی نیست. این سازمان به محض احساس خطر بالفعل بلافاصله مکاتبه­ای را با ما انجام می­دهند و ما ظرف 3، روز اقدامات لازم در جهت رفع خطر احتمالی را انجام می­دهیم .

جباری گفت: در مورد نقشه­های ساختمان، خود ساختمان و همه الزامات بهداشتی و بیمارستانی چک لیست­هایی وجود دارد. که تماما باید  مورد تایید وزارت بهداشت ودرمان قرار گیرد. البته وزارت بهداشت و درمان در این زمینه استعلامی از ما نمی­گیرد که در خصوص ساختمان کلینیک سینا اطهر نیز هیچگونه استعلامی از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عمل نیامد.

وی گفت: در خصوص پروژهای ناایمن، بازرسی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به محض  ورود به پروژه ساختمانی و مشاهده موارد حادثه ساز، خواستار تعطیلی کارگاه می­شود. البته بیش از 1000 ساختمان در این زمینه بازدید شده است و بیش از 100 ساختمان را به مراجع قضایی معرفی کردیم ولی متاسفانه، هیچ کدام منجر به تعطیلی نشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: