• يکشنبه ١٥ تير ١٣٩٩-١٦:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٣٧
شهربانو امانی در بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا مهر بیان داشت؛14-224

جلوگیری از فعالیت ساختمان های نا ایمن برای حفظ مال نیست، برای حفظ جان است

رییس کمیته ایمن سازی در حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ما قوانینی که حفظ مال می‌کنند خیلی با اهمیت است، چه برای قانون گذار چه برای مجری و ناظر، ولی در اجرای قوانین از نظر جانی حساسیت لازم وجود ندارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورا با ارایه تذکری، اظهار داشت: در بازدیدی که به همراه رئیس شورا از کلینیک سینا داشتیم واقعا رخداد نادری بود، چند میلی‌متر دوده به دیواره ها چسبیده بود، که به سختی قابل پاکسازی بود.

وی ادامه داد: همانطور که گفته شده است خلا قانونی آنگونه که گفته می‌شود، وجود ندارد. اشکال کجاست و ما کدام درس را از فروریختن ساختمان پلاسکو گرفتیم؟

امانی با بیان اینکه مساله ما تعهد و نظارت است، گفت: این کلینیک مجوز گرفته است، اما پس از مجوز در بازدیدی که ما داشتیم همه راه پله ها پر بود از انواع تجهیزات، متاسفانه متخصصین ما هم مثل دیگران رفتار می‌کنند، اصلا جراحی های زیبایی در شرایط کرونایی چه الزامی داشته است؟

 

وی ادامه داد: از حیث مالی همه حساس هستند، برای ما قوانینی که حفظ مال می‌کنند خیلی با اهمیت است، چه برای قانون گذار چه برای مجری و ناظر، ولی در قوانین از نظر جانی حساسیت لازم وجود ندارد.

امانی  افزود:  ١٩نفر در جایی که ایمنی نداشته است، جانشان را از دست داده‌اند. این در حالی است که  این اتفاق در منطقه یک که منطقه ای برخوردار است رخ داده ، اگر در مناطق دیگر باشد،  واویلا است.

امانی با تاکید بر اینکه مساله خلأ قانونی نیست، گفت: خروجی ما چه می‌تواند باشد؟ ما می‌توانیم نیوجرسی بگذاریم و طبق کمیسیون ماده١٠٠ قلع و قمع کنیم، اما اگر خروجی آن این باشد که ساختمان های ناایمن که در حیطه وظایف مدیریت شهری است به کار خود ادامه دهند، چه فایده ای دارد؟

این عضو شورا گفت: سازمان آتش‌نشانی باید با آرم خودش مقابل این ساختمان ها نیوجرسی بگذارد، مردم هم بدانند که برای حفظ مال نیست، برای حفظ جان است.  دل‌خوشی ما این است که مقررات ملی ساختمان را ابلاغ کرده‌ایم و فکر می‌کنیم ساختمان‌هایی که جدیدالاحداث است ایرادی ندارد، اما بسیاری از تجهیزات در ساختمان های جدید نیز وجود ندارد، چون فقط برای مجوز گرفتن نصب می‌کنند و پس از گرفتن مجوز آن را می‌برند.

وی ادامه داد: از دوره سوم شورا *اچ اس ای  نهادینه شده است، بالاترین مقام هر دستگاهی مسئول اچ اس ای،  است. در این رابطه آقای دکتر حناچی یکبار تشکیل جلسه داده است، اگر جای تعریف شده برای اچ اس ای، درست نیست، جای آن را درست کنیم و تغییر دهیم.

 

این عضو شورای شهر با اشاره به وضعیت خانه های کودک شهرداری تهران گفت : از ابتدای دوره دغدغه من کودکانی بوده اند که در خانه های کودک شهرداری نگهداری می‌شوند، هیچ یک از این‌ ساختمان ها  استاندارد نیست، جلسات بسیاری با دستگاه های مختلف گذاشته شده است، ما خودمان چقدر در رابطه با ایمنی ساختمان های که متعلق به شهرداری است دقت به خرج داده ایم؟

شهر بانو امانی در ادامه افزود: خواهش می‌کنم که به دنبال مقررات گذاری نباشیم، هیچ تعارفی نداشته باشیم، از این حادثه باید درس گرفت و از تکرار آن جلوگیری کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: