• يکشنبه ١٥ تير ١٣٩٩-١٦:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٣٥
زهرا نژاد بهرام در خصوص عملکرد شهرداری در آتش سوزی کلینیک سینا تذکر داد :12-224

لزوم انتشار اسامی ساختمان های نا ایمن شهر تهران از سوی شهرداری

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید اسامی ساختمان های نا ایمن در تهران را منتشر کند گفت: چطور است که اگر کسی ملک خود را از مسکونی به اداری تغییر کاربری بدهد شهرداری به سرعت نیوجرسی ها را جلوی در ساختمان می گذارد ، پس چه شد که برای این ساختمان نیو جرسی نگذاشتید؟

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورا که به بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا مهر اختصاص داشت. پس تقدیر از عملکرد آتش نشانی و همه دست اندرکاران در  نجات ۲۵ نفر در ساختمان کلینیک سینا گفت :سؤال من از آقای شهردار منطقه است و می خواهم که پاسخ بدهند. اول اینکه کاربری ساختمان مسکونی بوده است و ضوابط مسکونی را هم رعایت کرده است، بر همین اساس یک فرم تخلف ماده ۱۰۰ تهیه میشود و  حکم می گیرد و تجدیدنظر هم حکم می گیرد. پس چرا اجرا نمی شود؟

عضو شورای شهر افزود:  ما به طور متوسط هفتادهزار پرونده  ماده ۱۰۰ داریم که هنوز احکامش اجرا نشده،  و این در حالی است که ماهانه به طور متوسط شصت تاهفتاد، پرونده در کمیسیون های ماده صد را در حال  بررسی داریم که در طول سال حدود سیزده تا چهارده هزار پرونده می شود. اما نکته جالب برای من این است که در واقع این مورد کنار شهرداری بوده ! با اینکه  تغییر کاربری صورت نگرفته، چرا باید روی حیاط پوشیده شود؟ چرا حکم داشته و اجرا نشده؟ چرا باید نیم طبقه گذاشته بشود روی پشت بام و حکم اجرا نشود؟ اگر یک مغازه داری جلو تر از حد تعیین شده تخلفی انجام دهد سریع نیوجرسی های شهرداری دم در مغازه گذاشته می شود و اجازه کار به مغازه دار داده نمیشود.

وی افزود: اگر کسی از مسکونی به اداری تغییر کاربری بدهد سریع نیوجرسی ها جلوی در ساختمان است ، پس چه شد که برای این ساختمان نیو جرسی نگذاشتید؟

زهرا نژاد بهرام خاطر نشان کرد: سؤال بعدی من در ارتباط با اخطارهایی است که آتش نشانی به این ساختمان داده است ، چرا پیگیری نشده؟

عضو هیات رییسه شورا افزود: این دو سؤال، سؤال های اساسی است که من از شهرداری دارم. چرا پیگیری نکردید تا حکم توقف کار بگیرید؟ چرا احکام صادره را اجرا نکردید؟

نژاد بهرام خاطر نشان ساخت :شهرداری باید اسامی ساختمان های نا ایمن در تهران را منتشر کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: