• يکشنبه ١٥ تير ١٣٩٩-١٥:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٣٢
سید آرش حسینی میلانی در بررسی ابعاد حادثه "کلینیک سینا مهر" مطرح کرد.9-224

لزوم اقدامات کنترلی سختگیرانه‌ تر در مراکز مصرف ‌کننده مواد خطرناک

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: در مراکز مصرف‌کننده مواد خطرناک، هم زمانبندی فشرده ‌تر پایش، هم اقدامات کنترلی سختگیرانه ‌تر، و هم اطلاع‌رسانی شفاف به مردم باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی، در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورا، پس از استماع گزارش شهرداری تهران درباره حادثه آتش‌ سوزی مرکز درمانی سینا مهر، گفت: باید اولویت ما در مسئله مدیریت، ریسک در بخش پیش‌بینی و شناسایی خطرات مشخص و معین شود.

وی ادامه داد: انواع مواد خطرناک در کاربری‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مواد در سطح ملی، از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست رصد می‌شود، و ضروری است در حوزه شهری هم توجه ویژه را به مراکزی که از این مواد نگهداری کرده و استفاده می‌کنند، داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش سازمان آتش‌نشانی در پایش‌های انجام شده از مراکز و ساختمان‌ها، اظهار داشت: در مرکز درمانی سینا مهر از گاز هلیوم استفاده می‌شده، که اگر آتش به آن می‌رسید، می‌توانست تبعات خطرناک‌ تری داشته ، و خسارت حادثه بیشتر از اکنون باشد. بنابراین در مراکز مصرف ‌کننده مواد خطرناک هم زمانبندی فشرده‌تر پایش، هم اقدامات کنترلی سختگیرانه‌ تر، و هم اطلاع‌رسانی شفاف به مردم باید مدنظر قرار گیرد.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه باید به مناطق و جمعیت اطراف این مراکز پر خطر، در صورت وقوع حادثه هم توجه داشت، تصریح کرد: پایش و کنترل مراکزی که در داخل یا مجاورت آنها، جمعیت قابل توجهی حضور دارند، باید در صدر برنامه‌های پایشی دستگاه‌های مسئول باشد؛ هم از نظر کار، هم ایمنی و هم بهداشت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: