• يکشنبه ١٥ تير ١٣٩٩-١٤:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٢٧
محمد جواد حق شناس با انتقاد از سکوت وزارت بهداشت در حادثه "کلینیک سینا مهر" بیان داشت.4-224

آقای وزیر بهداشت کجایید؟!

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آقای وزیر بهداشت چرا هنگامی که آمار مبتلایان و متوفیان به کرونا را مطالبه می کنیم، صدایتان رسا است و تذکر می دهید، اما در این حادثه سکوت کرده اید، آقای وزیر بهداشت کجایید؟!

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران، محمد جواد حق شناس در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورا، و پس از ارائه گزارش آتش نشانی و سخنان شهردار تهران پیرامون حادثه دلخراش "کلینیک سینا مهر"، گفت: جناب آقای رئیس تشکر می کنم، از اینکه امروز دستور جلسه را به این موضوع مهم (حادثه آتش سوزی کلینیک سینا مهر) تغییر دادید.

وی ادامه داد: مسئله بسیار واجد اهمیت بود. چرا که به هر حال ۱۹ همشهری و هموطن ما متاسفانه جان باختند.

حق شناس گفت: این یکی از بزرگترین حوادث شهریست که بعد از انقلاب رخ داده است. و بعد از حادثه پلاسکو، بیشترین تلفات را در این حادثه داشتیم. حال آنکه پلاسکو ساختمانی با ابعاد ساختمانی بزرگ و ساختمان سینا با ابعادی کوچکتر است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا در ادامه گفت: یادمان باشد، مهمترین مسئله ای که با آن مواجه هستیم، بحث حفظ جان آدمیست. اگر به آن بی توجه باشیم، خیلی راحت دست به توجیه می زنیم، و خیلی راحت از جان آدمی می گذریم. در چنین شرایطی دستگاه ها برای اینکه از سر خودشان بگذرانند، دست به توجیه می زنند، و سعی دارند به گردن همدیگر بیاندازند. وی ادامه داد: اما نماینده این مردم که جان باختند، چه کسی است؟ قطعا ما نمایندگان در شورا نماینده مردم هستیم. ما باید صدای آنها باشیم. چرا که مردم انتظار دارند، وقتی که خودشان صدایشان به جایی نمی رسد، حداقل ما نمایندگان صدای آنها باشیم.

حق شناس در ادامه سخنان خود افزود: قطعا ما نگران پزشکانی که امروز در زندان می باشند، هستیم. اما می دانیم که مالکین این مجموعه خودشان  هستند، و آنها تخلف کردند. انسانی هم  که تخلف می کند، چه پزشک، چه روحانی، چه قاضی، اگر تخلفی کرد، قطعا در مقابل قانون نمی شود از او گذشت کرد.

وی ادامه داد: نکته دیگر که وجود دارد، این است که ما بتوانیم بی طرف نسبت به دستگاه هایی که مسئول بودند، قضاوت کنیم. بدون پیش فرض، همه دستگاه ها باید سهمشان در بروز حادثه روشن شود. چه شهرداری، چه وزارت بهداشت  و چه متخلفینی که درگیر بودند، باید سهمشان مشخص شود .

حق شناس گفت: باید در تحقیقات و گزارشی که خواهند داد، سهم تمام نهادها و مسئولان روشن شود. و این اقدام تا زمانی که مشمول گذر زمان نشود، باید سریعتر صورت گیرد.

حق شناس در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه قانون، از سخنان همکارمان آقای امینی تشکر می کنم.  اما واقعا شهرداری بعنوان مجری و کسی که مسئول بوده است، چه زمانی آمده گفته که این قانون نارساست؟ چه زمانی برای تغییر قانون اقدام کرده، و مجلس در مقابلش مقاومت کرده است؟

وی ادامه داد: مجلس ۲۰سال پیش قانونی داشته است. حالا سازمان آتش نشانی و مدیریت شهری می توانسته بگوید  که این قانون دارد جان شهروندان را می گیرد. شاید آن زمان قانونگذار درست فکر کرده باشد، و اجازه تغییر کاربری ساختمان های مسکونی به درمانی را داده.  اما اکنون در این ساختمان مسکونی که جراحی های فراوان در آن انجام می شده، و  شهروندان برای به دست آوردن سلامتشان  به آنجا مراجعه کرده، و به پزشکان پناه برده اند، بجای اینکه مامنی باشد برای آنها، به قتلگاه شان تبدیل شد. آیا  می شود از آن گذشت؟ بجای اینکه جان انسان ها را نجات دهند، شخص در آن کشته می شود. اتاق عملی که ۱۹ نفر در آن کشته می شود. این فاجعه ایست که نمی شود بر روی آن چشم بپوشیم.

حق شناس افزود: چه زمانی  گزارش داده اند که قانون مشکل داشته است؟ آقای وزارت بهداشت، مسئولین محترم، شما که صدایتان  درمی آید که آمار کرونا ندهید، چرا الان سکوت کرده اید؟ چرا دهانتان را بسته اید؟۱۹ نفر کشته شده اند. چرا با سکوت مرگبارتان بی تفاوت هستید، نسبت به جان شهروندان؟ چه کسی باید از شهروندان حمایت و دفاع کند؟ آقای وزیر بهداشت کجایید؟

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: