• شنبه ١٤ تير ١٣٩٩-١١:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢١٠
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد

پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی حادثه کلینیک سینا/ لزوم انتشار عمومی نام مراکز و ساختمانهای ناایمن

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران پیشنهاد داد که کمیته‌ای در شورای شهر برای بررسی علل حادثه کلینیک سینا تشکیل شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت ساختمان‌های ناایمن در تهران گفت: بررسی های سازمان آتش نشانی نشان داده است که حدود ۳۵۰  ساختمان ناایمن با خطر ریسک بسیار بالا در سطح شهر تهران وجود دارد که عمده این ساختمان های در مناطق ۱۱ و ۱۲ قرار دارند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و شهرداران مناطق در مورد این ساختمان های پرریسک حساس بوده بگونه ای که علاوه بر ارائه اخطارهای مختلف، بعضا آنها را نیز به مراجع قضایی معرفی کردند، افزود: اما حادثه اخیر در کلینیک سینا نشان داد که نیازمند اقدامی جدی‌تر در این زمینه هستیم که به نظر می رسد شاید انتشار عمومی نام مراکز و ساختمان های ناایمن بتواند کمک کننده باشد و در پی ایجاد مطالبه عمومی ایمن سازی این ساختمان ها رقم بخورد.

ارسال لیست مراکز درمانی ناایمن  برای وزارت بهداشت طی سال‌های ۹۵ و ۹۶

وی با اشاره به جلسه ظهر امروز اعضای شورا در مورد بررسی ابعاد حادثه گفت: پیشنهاد داده ام که در شورای شهر نیز کمیته‌ای مشترک برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شود  که بر این اساس کمیسیون خدمات شهری به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون های حقوقی و شهرسازی به عنوان کمیسیون های فرعی انتخاب شوند تا علل چگونگی رخداد این حادثه ناگوار را بررسی کنند.

نژادبهرام با بیان اینکه ظاهرا مالک کلینیک سینا در حال اجرای دستورالعمل های ایمنی بوده اما به طور کامل هنوز دستورالعمل ها را اجرایی نکرده بود، افزود: امیدواریم در پی وقوع این حادثه وزارت بهداشت با توجه ویژه ای نسبت به ایمن سازی مراکز درمانی و بیمارستان های خود اقدام کند و در صدور مجوزهای فعالیت حتما شاخصی برای ایمنی ساختمان نیز در نظر بگیرد و  در مورد  کلینیک های این چنینی که در مکان های مسکونی ایجاد شده، حساس باشد.

نژادبهرام با تاکید بر اینکه در سال های ۹۵ و ۹۶ لیست مراکز درمانی ناایمن و نیازمند ایمن سازی برای وزارت بهداشت ارسال شده است گفت: عمده بیمارستان های بزرگ تهران قدمت زیادی دارند بگونه ای ما در مورد وقوع حوادث احتمالی در آنها نگران هستیم و از آنجایی که مالک این بیمارستان ها، وزارت بهداشت است درخواست کردیم که نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند و از آن زمان منتظریم وزرات بهداشت توجه کند اما تااین لحظه اقدام موثری ندیدیم.

شهرداری اختیار پلمب  مراکز نا ایمن را ندارد

وی افزود:  درست است که شهر تهران به دلیل جمعیت بالا نیازمند بیمارستان و مراکز درمانی متعددی است اما بعضا می بینیم وزارت بهداشت مجوزهایی را صادر می کند که از نظر ساختار شهرسازی درست نیست بعنوان مثال در عمق بافت مسکونی مجوز دادند! یا مجوز ارائه خدمات تخصصی به مراکز داده اما بعد از مدتی به بیمارستان های عمومی تبدیل شده اند و انواع اقدامات درمانی در آن انجام می شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران باید از بروز حوادث این چنینی جلوگیری کرد گفت: شهرداری اختیار پلمب  مراکز نا ایمن را ندارد و به عبارتی دیگر اخطاریه های شهرداری در مورد ناایمن بودن ساختمانها، ضمانت اجرایی ندارد که این موضوع باید بررسی شود و اگر نیازمند اصلاح قوانین هستیم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما قدردان زحمات کادر درمان به خصوص در روزهای کرونایی هستیم گفت: اما لازم است که مسئولان درمانی کشور،  یکبار دیگر بروی پروتکل های ایجاد مراکز درمانی تمرکز کنند و مجوزهای ساخت و ایجاد را مورد بازنگری قرار دهند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: