• شنبه ١٤ تير ١٣٩٩-١١:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٠٨
سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در ارتباط با نقش شورایاران در پروژه‌های کوچک مقیاس محلی گفت:

استفاده از نظرات شورایاران در پروژه های کوچک مقیاس محلی

نائب رییس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران تاکید کرد: نقش مشورتی شورایاران در پروژه‌های کوچک مقیاس محلی، نقطه شروعی برای بها دادن به نظرات مردمی است و شورایاران به عنوان نماینده مردم مشکلات و پروژه‌های مورد نیاز برای رفع آنها را مطرح می‌کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از سرویس شورای شهر افق تهران، سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در ارتباط با نقش شورایاران در پروژه‌های کوچک مقیاس محلی گفت: براساس مصوبه شورای شهر، پروژه‌های کوچک مقیاس باید با نظر شورایاران اجرای شود. برای تصویب و اجرای این پروژه‌ها نیز چندین نهاد تصمیم‌گیرنده در شهرداری تهران وجود دارد که شورایاران با شهرداران مناطق برای تعیین اولویت این پروژه‌ها به توافق می‌رسند و این نقطه شروعی برای بها دادن به نظرات مردم محلی است که شورایاران به عنوان نماینده آنها، مشکلات و نظرات مردم محلات مختلف را جمع‌آوری و مطرح می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس می‌تواند موجب اصلاح در امور شهری و تحول در عرصه شهری شود، اظهار داشت: فرآیند پروژه‌های کوچک مقیاس محلی به این صورت است که ستاد هماهنگی شورایاری‌ها خواستار ارائه گزارش تغییر و تحول از سوی شورایاران شده است. شورایاران هم به عنوان حلقه واسط شهروندان و مدیریت شهری، مشکلات و نیازهای منطقه خود را شناسایی و سه ابرمسئله را به شورا منتقل کنند که این نظرات هم در شهرداری و هم در جمع‌بندی می‌شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در گام بعدی از شورایاران خواسته می‌شود پروژه‌هایی که ظرف یک سال برای رفع این مشکلات قابل اجرا است را پیشنهاد دهند که در نهایت در جلسات مختلف با شهرداران مناطق، این پروژه‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. روند اجرای این پروژه‌ها نیز توسط ستاد هماهنگی شورایاری و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پیگیری می‌شود.

حسینی میلانی درباره انتخابات مدیران محله نیز تصریح کرد: انتخابات مدیران محله در بیشتر محلات در حال انجام است و مناطق مختلف گزینه‌های نهایی خود را اعلام کرده‌اند. البته در برخی مناطق به دلیل اینکه تنها یک کاندیدا وجود داشته فراخوان برای شرکت دوباره در انتخابات داده شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: