• چهارشنبه ١١ تير ١٣٩٩-١٢:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٩٤
محسن هاشمی در بازدید از محل آتش سوزی کلینیک سینا اطهر:

ضرورت رعایت دستورالعمل های ایمنی در ساختمان های قدیمی

رییس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: حوادث اینچنین (آتش سوزی کلینیک سینا اطهر) ضرورت رعایت دستورالعمل های ایمنی در ساختمان ها، به ویژه ساختمان های قدیمی و نیز ساختمان هایی که مسکونی هستند، و تغییر کاربری می دهند را به ما گوشزد می کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی با حضور در محل آتش سوزی کلینیک سینا اطهر که شب گذشته دچار حریق شده بود، و متاسفانه تعدادی از هموطنان مان در این حادثه جان خود را از دست دادند، از این محل بازدید کرد.

هاشمی بعد از بازدید از این محل و جویاشدن علل حادثه، و نیز زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی و امداد رسانی، گفت:  دیشب در ساعاتی که این اتفاق افتاد، در منزل بودم و صدای انفجار را شنیدم. بعد در اخبار اعلام کردند، آتش سوزی مربوط به کلینیک بوده، و متاسفانه تعدادی از هموطنان که برخی بیمار، و برخی هم پرسنل خود این کلینیک بودند، جانشان را از دست دادند.

هاشمی در ادامه گفت: آنطور که کارشناسان گفتند، حریق از طبقات پایینی ساختمان شروع شده، و از طریق راه پله به طبقات بالایی انتشار پیدا کرده است.

هاشمی افزود: متاسفانه به رغم حساسیت فراوان آتش نشانی در الزامات و استانداردهای ایمنی در راه پله ها، که عامل انتشار دود و آتش هستند، این موارد از سوی پیمانکاران و کارفرمایان رعایت نمی شود. و معمولا با رابطه دنبال این هستند که این موضوع را حل کنند، تا مجوز و پایان کار بگیرند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: البته ساختمان این کلینیک از جمله ساختمان های قدیمی است. و مشکل دیگری که ما داریم، این است که در ساختمان های قدیمی، الزامات و استانداردهای ایمنی رعایت نشده، و مالکان خود را ملزم به این امر نمی دانند. حال آنکه در ساختمان های جدید التاسیس این الزامات رعایت می شود. و اگر هم رعایت نشود، مجوز و پایان کار به آنها داده نمی شود.

هاشمی افزود: بر اساس اظهارات کارشناسان آتش نشانی که در محل حضور داشتند، نیروهای آتش نشانی ظرف مدت 5 دقیقه در محل حاضر شدند. و توانستند 20 نفر را نجات دهند. اما به علت انتشار دود و آتش به طبقات بالایی، به همان دلایلی که ذکر شد، عده ای از هموطنانمان نیز جان خود را از دست دادند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید بررسی های میدانی دقیق تری شود. ولی آنچه مسلم است در تهران تاب آوری نسبت به آتش کم است. و ساختمان های قدیمی در شهر وجود دارد، که استانداردهای آتش نشانی در آن ها رعایت نمی شود. به ویژه ساختمان های قدیمی  که کاربری مسکونی داشتند، و امروز تغییر کاربری داده اند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: