• چهارشنبه ١١ تير ١٣٩٩-١٠:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٨٨
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس

تعلل جدی دولت برای ۱۰ میلیون دانش آموز/چالش اوقات فراغت در تابستان کرونایی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تعلل جدی دولت در حوزه اوقات فراغت تابستانه ۱۰ میلیون دانش آموزان گفت: شهرداری با آموزش‌های آنلاین در راستای کشف استعدادها در روزهای کرونایی گام بردارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌های شهرداری برای اوقات فراغت دانش آموزان اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های بزرگ خانواده‌ها در تابستان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است. در گذشته به کودکان و نوجوانان پس از پایان دوره مدارس، مهارت‌های زندگی و کار را آموزش می‌دادند که بعدها کلاس‌های تابستانی با رویکرد آموزشی جایگزین این مهارت‌ها شد.

وی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا عنوان کرد: متاسفانه با وجود این بیماری امسال تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها را شاهد بودیم، از این رو والدین نگران سلامت فرزندانشان بودند و با ماندن کودکان و نوجوانان در خانه اگر برنامه مشخصی برای آنها تدوین نشود، آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت که این امر نیز جای نگرانی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید برای تعطیلات تابستانه تدابیری را می‌اندیشید، اظهار کرد: در این حوزه شاهد کم کاری جدی دولت هستیم، چراکه آن‌طور که باید برای جامعه ۱۰ میلیونی کشور برنامه خاصی درنظر گرفته نشد و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با چالش‌های جدی مواجه شده است.

حق‌شناس افزود: اغلب والدین شاغل هستند و خطرات جدی‌تری کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، با این حال خوشبختانه با تمهیداتی که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صورت گرفت. شورا بر مساله آموزش‌های شهروندی برای کودکان و نوجوانان تاکید داشت که خوشبختانه با تاکید بر این سیاست از بستر فضای مجازی به خوبی بهره‌مند شدیم و مدارس تابستانه توسط این معاونت در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کنسرت‌های آنلاین شهرداری در فروردین سال جاری گفت: شهرداری تهران این راه را برای دانش آموزان ادامه داده و در حوزه‌های دیگری مثل آموزش قرآن، فیلمنامه‌نویسی، اجرا، گویندگی فعالیت خود را گسترش داده است و این موضوعات تجربه‌های ارزشمندی برای دانش آموزان ایجاد می‌کند.

وی افزود: بخش اطلاعات و فناوری شهرداری نیز امکان دسترسی تعداد بیشتری از شهروندان را در دستور کار قرار داده است تا بتوانند در یک فضای مناسب تجارب چهره‌های ارزشمند مرتبط با حوزه‌های مربوطه را در اختیار فرزندان این کشور قرار دهند‌.

حق‌شناس با بیان اینکه این معاونت می‌تواند به سمت افزایش مهارت‌های جوانان، نوجوانان و کودکان گام بردارد، گفت: اغلب آموزش‌هایی که در مدارس ارائه می‌شود رویکرد آموزشی و دانشی دارد و در مهارت‌های زندگی مورد استفاده این قشر قرار نمی‌گیرد، از این رو باید رویکردها و دیدگاه‌ها به شهر ارتقا یابد و این افراد به توانمندی‌ای برسند که به عنوان شهروند فعال و اثرگذار در محیط خانه، مدرسه و شهر معرفی شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم آموزش‌های عمومی که آموزش‌های شهروندی نیز در این دسته گنجانده می‌شوند، بیشتر مد نظر قرار گیرد، چراکه اگر نگاه شهروندی از ابتدا حاکم باشد، حتی در تولید پسماند نیز وظایف و تعهدات شهروندی رعایت می‌شود، در ترددها شاهد نظم خواهیم بود و در فضای جامعه نسبت به دیگر شهروندان احساس مسوولیت به وجود می‌آید. 

حق‌شناس ادامه داد: در آموزش‌های خصوصی نیز اگر به مسائلی پرداخته شود که بتوانیم مهارت‌ها را گسترش دهیم و استعدادیابی کنیم، گام مثبت و ارزشمندی را برداشته‌ایم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: