• سه شنبه ١٠ تير ١٣٩٩-٢٢:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٨٣
الهام فخاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و شهرداری تهران خبر داد؛

تشکیل کمیته روانشناسی شهری با همکاری سازمان نظام روانشناسی

در راستای ارتقاء سلامت روان شهروندان تهرانی، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام روان‌شناسی و شهرداری تهران با حضور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام روانشناسی امضا و مبادله شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و شهرداری تهران ، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور را از جمله سازمان‌های تاسیس شده بعد از انقلاب برشمرد و افزود: این سازمان در روند شکل‌گیری و بالندگی خود در این سال‌ها فراز و فرودهایی داشته است. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر با حضور اساتید خوشنام و برتر کشور، این حوزه مسیر رشد و همکاری‌های خوبی را طی کرده است و سرمایه این سازمان سرمایه ارزشمندی است. 
 
فخاری در ادامه از تشکیل کمیته روانشناسی شهری با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خبر داد و اظهار کرد: در این دوره با نگاهی ویژه که به حوزه‌ اجتماعی و سلامت روان شهروندان در مدیریت شهری وجود دارد و با رویکرد تعاملی ریاست کنونی سازمان نظام، تشکیل کمیته روانشناسی شهری راه را برای تعامل و مشارکت بیشتر باز کرده است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را گسترش و تعریف روشن‌تر و اثربخشی بیشتر برای شهر و همچنین کاراتر کردن سازمان نظام روانشناسی در امور شهری دانست.
 
در نشست امضای این تفاهم نامه که به همت رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پیگیری شد، پیروز حناچی شهردار تهران یکی از اهداف مهم این دوره از مدیریت شهری را کاهش اثرات منفی ناشی از زندگی در کلانشهرها همچون اضطراب و افسردگی‌های ناشی از آلودگی هوا، ترافیک و ... از طریق ارتقاء کیفیت زندگی، توسعه فضای سبز و گسترش سرمایه‌های فرهنگی دانست.
 
شهردار تهران در این جلسه خواهان همکاری بیشتر شهرداری و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شد و آمادگی شهرداری جهت ارتقاء سلامت‌روان شهروندان تهرانی را اعلام کرد و افزود:امیدوارم این توافق نامه بیش از هر چیزی مسیر همکاری‌های بیشتر را هموارتر کند.
 
 خانواده، محور مجموعه فعالیت های حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران 
 
محمدرضا جوادی یگانه در ادامه این نشست با اشاره به دو حوزه مهم و ویژه که در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران قرار دارد، اظهار کرد: حوزه سلامت روان شهروندان، اولین حوزه مورد توجه ماست که شاهد توجه کمتری به آن هستیم و فاقد متولی است‌.
وی افزود: با توجه به وجود ستاد حمایت از بنیاد خانواده، ستاد تعالی جمعیت، کمیته شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند، امیدواریم  سلامت روان شهروندان نیز که بعد مهمی از کار ماست، با محوریت قرار دادن خانواده در این ستادها و کمیته‌ها و با مشارکت سازمان نظام روانشناسی پیش رود.
 دراین نشست همچنین حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری تهران اظهار داشت: وجود کرونا و عوارض روانی ناشی از آن مسئولیت ما را در کمک به آرام‌بخشی هموطنان بیشتر می‌کند. راه‌اندازی مرکز مداخله در بحران در تهران و ارزیابی نیمرخ روانی شهروندان تهرانی و افزایش سواد سلامت‌روان از کارهای مشترک مورد نظر سازمان نظام و شهرداری تهران است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: