• يکشنبه ٨ تير ١٣٩٩-١٦:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٦١
در صحن شورا صورت گرفت

تصویب لایحه « تعيين بهاي خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضايي و انتظامي در خصوص تصاوير دوربين‌هاي كنترل ترافيك شهر تهران»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه « تعيين بهاي خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضايي و انتظامي در خصوص تصاوير دوربين‌هاي كنترل ترافيك شهر تهران» به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورا، بررسی لایحه  « تعيين بهاي خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضايي و انتظامي در خصوص تصاوير دوربين‌هاي كنترل ترافيك شهر تهران» در دستور  قرار گرفت.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در این خصوص گفت: لایحهای را از شهرداری درمورد خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضايي و انتظامي در خصوص تصاوير دوربين‌هاي كنترل ترافيك شهر تهران برای شورا ارسال کردند.

وی ادامه داد: معمولا در هنگام بروز سوانح و حوادث رانندگی و.. مراجع قضایی برای به دست آوردن سند استعلام میکنند، و معمولا شرکت کنترل ترافیک پاسخ استعلامات را ارائه میکند. اما نگهداری این تصاویر برای شهرداری هزینه زاست، و شهرداری در اینباره لایحهای را برای بهای خدمات تعیین کرده است، که در کمیسیون حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت. طی آن مبالغ و تعرفههای استعلام شده را حتی برای مواردی که استعلام میشود، اما پاسخی ارائه نمیشود یا موجود نیست، تعیین کرده بودند.

وی ادامه داد: ما به مورد دوم اعتراض کردیم، و خودشان نیز پذیرفتند. اما برای تعرفه مورد اول، مبلغ 80 هزار تومان هزینه مورد تایید قرار گرفت.

در ادامه  پرسشی از سوی حجت نظری مطرح شد، مبنی بر اینکه  بهای خدمات را چه کسی باید پرداخت کند؟ شخص یا پلیس راهوار؟

علیخانی در پاسخ متذکر شد که هزینه را شخص شاکی پرداخت می‎کند.

همچنین احمد مسجد جامعی پرسید: موضع حقوقی دستگاههای اداری در قبال شهروندان چیست؟

علیخانی در پاسخ چنین توضیح داد: این اطلاعات و تصاویر با مجوز قضایی در اختیار دستگاه قضا قرار میگیرد، و انتشار عمومی درکار نیست.

در ادامه شهریار افندیزاده، مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تصاویر تصادفات با مجوز قوه قضاییه در اختیار دستگاه قضا قرار میگیرد. ذخیره این تصاویر برای شهرداری هزینهزا بود، و به عنوان خدماتی رایگان در اختیار فرد قرار میگرفت. اما حال با این لایحه در ازای هزینه پروسهای که برای این خدمات ارائه میگردد، مبلغی گرفته میشود. در نهایت ماده واحده این لایحه با رای موافق 14 نفر از 14 عضو حاضر به تصویب رسید.

 در ادامه این جلسه، بررسی لایحه  «برنامه عملياتي ايمنسازي ساختمانهاي نا ايمن بلند مرتبه شهر تهران و رفع خطر احتمالي» در دستور قرار گرفت.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص این لایحه  گفت: نظر کمیسیونهای مربوطه مبنی بر رد این لایحه است. دلیلش هم این می باشد که اخیرا با همکاری شهرداری، و معاونت خدمات شهری و سازمان آتشنشانی، طرحی را برای ایمنسازی ساختمانهای نا ایمن بلند مرتبه در برابر آتشسوزی تصویب کردیم و این طرح از جامعیت لازم برخوردار بوده است. لذا همه مواردی که در این برنامه آمده، در مصوبه ذکر شده، آمده بود. تبصره مذکور قبل از تصویب این طرح لحاظ شده است. بنابراین لایحه باید مسترد شود.

هم شهرداری و هم کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران موافق رد این لایحه بودند، و از همین روی این لایحه که تکراری محسوب میشد، مسترد شد.

223-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: