• يکشنبه ٨ تير ١٣٩٩-١٢:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٥٣
محمد سالاری در تذکری بیان داشت

تلاش نهاد ریاست جمهوری برای کمک به حذف محدودیت ارتفاعی جماران جای شبهه دارد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت، تحرکات چند روز اخیر و دغدغه نهاد ریاست جمهوری برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران، پس از تخریب طبقه غیرمجاز ملک ریاست جمهوری در جماران، که با پیگیری و حضور اعضای شورای شهر انجام شد، جای شبهه و ابهام دارد.‌

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در دویست و بیست و سومین جلسه شورا نسبت به عدم پاسخگویی نهاد ریاست جمهوری به مکاتبات رییس شورای شهر، شهرداران منتخب شورای پنجم و اعضای شورای شهر در خصوص مشکلات شهر تهران تذکر داد، و گفت: بارها و بارها مکاتباتی نسبت به ضرورت ایفای تعهدات دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی بخصوص حمل و نقل ریلی، تامین اتوبوس و ارائه بسته های تشویقی جهت تسریع بازآفرینی شهری و نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و همچنین احیا سند مجموعه شهری، جهت صیانت و حفاظت از حریم شهر تهران و شهرهای اقماری و... با آقای رییس جمهور، و دفتر ایشان انجام شده است. اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی به آن ها داده نشده، و اقدامات عملی مطابق با تعهدات صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: جالب است در این روزهای سخت که صدای شکستن استخوان های مردم، زیربار تورم لجام گسیخته شنیده می شود، پس از پیگیری دو عضو شورا و تخریب و جمع آوری ستون های طبقه سوم ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری واقع در محله جماران، که بصورت متخلفانه و بدون پروانه احداث شده است، حذف محدودیت ارتفاعی جماران تبدیل به دغدغه ای مهم برای دفتر ریاست جمهوری شده است.

سالاری تصریح کرد: این اهمیت تا جایی است که طی روزهای اخیر، دفتر رییس جمهور نامه تعدادی از اهالی محله جماران مبنی بر حذف محدودیت ارتفاعی در این محله را در اولویت قرار می دهد، و برای آن از رییس جمهور دستور می گیرد. حال سوال اینجاست، چطور می شود طی سال های گذشته که دولت فعلی مستقر بوده است، و بارها از سوی اهالی محلات کن، فرحزاد، مسگر آباد، محدوده های تاریخی و میراثی و شهرک های دارای محدودیت ارتفاعی که  تقاضای حذف این محدودیت شده، چنین رویکردی را از سوی دولت شاهد نبودیم؟

سالاری افزود: تحرکات چند روز اخیر و دغدغه نهاد ریاست جمهوری برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران، پس از تخریب طبقه غیرمجاز ملک ریاست جمهوری در جماران، که با پیگیری و حضور اعضای شورای شهر انجام شد، جای شبهه و ابهام دارد.‌ و من به عنوان نماینده مردم در شورای شهر تهران تذکر خودم را به نهاد ریاست جمهوری اعلام می کنم.

گفتنی است، هفته گذشته با پیگیری های محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، و الزام شهرداری تهران به اجرای قانون، طبقه سوم ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری که بصورت غیرمجاز در محله جماران احداث شده بود، با حضور سالاری و محمد علیخانی، دو عضو شورای شهر، توسط نیروهای شهرداری تخریب شد.

223-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: