• يکشنبه ٨ تير ١٣٩٩-١٢:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٥٢
در صحن شورا صورت گرفت

تصویب طرح "الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای ناشران و کتابفروشی ها در مناطق 22 گانه شهر تهران"

اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات طرح "الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای ناشران و کتابفروشی ها در مناطق 22 گانه شهر تهران" را به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورا بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای ناشران و  کتابفروشی ها در مناطق 22 گانه شهر تهران" در دستور قرار گرفت.

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در توضیح طرح نصب تابلوهای کتابفروشی در مناطق ۲۲گانه، گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد کاهش توجه به کتاب و تیتراژ کتاب شده ایم. بصورتی که تیراژ حدود ۱۰هزار کتاب به زیر هزار تا کاهش پیدا کرده است، و این بسیار تلخ و ناگوار است .

حق شناس با اشاره به اینکه بسیاری از کتابفروشی ها مجبور به بستن مغازه خود شده اند، ادامه داد: انتظار این است که در فضای شهری کمک شود، که با نصب تابلوهای راهنما به شهروندان یادآوری شود، که در این مکان کتابفروشی وجود دارد. و شهروند را ترغیب به حضور در کتابفروشی کند، و چراغی شود که شهروندان به فضاهای کتابفروشی سری بزنند.

عضو شورای شهر افزود: کلیات این طرح در کمیسیون مشترک فرهنگی اجتماعی و کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب رسید. و امروز تحت عنوان یک ماده واحده به اعضای محترم شورا ارائه می گردد.

حق شناس در دفاع از این طرح گفت: از اعضای محترم خواهش می کنم، نگاه مهندسی به حوزه علوم انسانی نداشته باشند، و انتظار داریم حمایت تمام قد در حوزه فرهنگی و کتابفروشی ها داشته باشیم .

وی افزود: این طرح تقاضای اتحادیه کتابفروشان می باشد و اگر ثمربخش نبود، مصرانه پیگیری نمی شد.

کلیات این طرح با ۱۴ رای موافق از ۱۸ نفر از اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید .

223-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: