• يکشنبه ٨ تير ١٣٩٩-٠٩:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٤٦
سید محمود میرلوحی در بازدید از منطقه 22مطرح کرد

شهر تهران نباید مانند گذشته به صورت جزیره ای اداره شود

سید محمود میرلوحی، رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران، گفت: ما به محیط زیست پایدار، توزیع امکانات به صورت پایدار فکر می کنیم، و شهر تهران نباید مانند گذشته به صورت جزیره ای اداره شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود میر لوحی در بازدید از  شهرداری منطقه 22، به پیگیری املاک واگذار شده به ارگان ها و سازمان ها واقع دراین منطقه پرداخت. در این بازدید علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 و معاونان وی نیز حضور داشتند.

میر لوحی در این بازدید با اشاره به اینکه منطقه 22 ازجهات مختلف حائز اهمیت است، گفت: این منطقه به عنوان منطقه سبز و محیط زیستی و به نوعی شش تنفسی شهر تهران مطرح بوده و هست، و عملا جریان هوای سالم از این منطقه عبور می کند.

وی در ادامه گفت: بحث های مهمی پیرامون این منطقه در طرح تفضیلی مطرح است. و صراحتا در طرح تفضیلی آمده و تاکید شده که این منطقه به صورت جداگانه و ویژه دیده شود.

میرلوحی افزود: چند پروژه مهم، مانند پروژه اردوگاه میرحسینی، دراین منطقه مطرح است. با توجه به عزم جدی که در خصوص خروج پادگان ها ازشهر وجود دارد، نباید مجددا پادگان جدیدی در شهر شکل بگیرد، و در ساخت پروژه این اردوگاه هم باید تجدید نظر شود.

در ادامه میرلوحی با اشاره به پروژه بیمارستان قلب منطقه 22، گفت: این بیمارستان باید از این منطقه خارج شود. و اساسا ساخت این بیمارستان در منطقه از ابتدا تخلف بوده است.

وی گفت: موضوع دیگر که مطرح است، نحوه واگذاری زمین به خیریه امام رضا(ع) است. و امکاناتی که در اختیار این پروژه قرار گرفته، و اینکه  چگونه از شهرداری تخصیص پیدا کرده است؟ بخش قابل توجه این امکانات که در اختیار پروژه هایی از این دست قرار گرفته، مربوط به شهرداری است. و در دوران مدیریت شهری گذشته بنابر دلایلی واگذار شده بود، که بخشی از آن عودت داده شده، و مابقی این امکانات نیز باید پس گرفته شود.

وی افزود: البته زحمات خوبی دربحث استرداد املاک و اموال شهرداری از سازمان ها و نهادها در منطقه 22 صورت گرفته است.

میرلوحی گفت: در گذشته حدود 300 هزار متر ساخت و ساز در این منطقه انجام شده است، که هیچ یک پروانه و مجوز نداشته، و کاملا غیر قانونی بوده است.

وی افزود: افکار عمومی نسبت به این مسائل حساس است، و مطالبه دارد. در مورد تخریب ساختمان ریاست جمهوری در جماران این مطلب خود را به خوبی نشان داد.

این عضو شورا افزود: تلاش های خوبی صورت گرفته تا ساختمان وزارتخانه هایی که پروانه و پایان کار ندارند، تعیین تکلیف شوند. قانون نباید تنها برای مستضعفین باشد. بلکه تمام نهادها باید در چهارچوب قواعد و اصول قانون حرکت کنند.

وی گفت: شهر تهران باید زیست پذیر شود، و مسیر نادرست گذشته که به نوعی مسابقه برای نابودی شهر تهران بود، اصلاح شود. 

وی افزود:در مدیریت فعلی شهر تهران قرار بر این است، طرح تفضیلی و طرح جامع به صورت کامل اجرا  شود.

میرلوحی گفت: چطور امکان دارد در شهر تهران ساختمانی ساخته شود و شهرداری در فرایند ساخت آن نامحرم باشد؟ درشهری با 10میلیون جمعیت اگر آسیبی اتفاق بیفتد، همه آسیب می بینند.

وی افزود: ما به محیط زیست پایدار و توزیع امکانات به صورت پایدار در شهرتهران فکر می کنیم، و شهر تهران نباید مانند گذشته به صورت جزیره ای اداره شود.

در ادامه، علی نوذرپور، شهردار منطقه 22، گفت: تمام املاک این منطقه درصورت تخلف به ماده 100 فرستاده می شوند، و حتی یک متر املاک بلاتکلیف هم در منطقه نداریم.

وی گفت: تنها بخشی از املاک بلاتکلیف باقی مانده که مربوط به قوای نظامی است، و باید هر زودترتعیین تکلیف شود.

در این جلسه همچنین معاونان منطقه 22، به بیان مشکلات این منطقه پرداخته و نظرات و راهکارهای خود در جهت برون رفت از این مشکلات را ارئه دادند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: