• چهارشنبه ٤ تير ١٣٩٩-١٦:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١١٦
رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران بیان داشت ؛

وضعیت نامناسب اجتماعی در محدوده کوره های آجرپزی/ شهرداری مشکلات ساخت بوستان ایرانیان را مرتفع کند

رئیس کمیته معماری و طرحهای شهری شورای شهر تهران در بازدید از منطقه خلازیر ( محدوده کوره های آجرپزی) بر وجود مشکلات ساخت بوستان ایرانیان و رفع این مشکلات از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در بازدید چند ساعته‌ که از صبح امروز ( چهارشنبه چهارم تیرماه) در منطقه ١٩ انجام شد، در توضیح علت بازدیدش از این محدوده گفت: بهانه بازدید امروز ما انتشار اخباری از وضعیت نامناسب کوره‌های آجرپزی بود اطلاعات به دست آمده نشان میدهد که وضعیت تونل‌های زیرکوره ها خوب نیست و محلی برای بروز انواع آسیب‌های اجتماعی شده است.

او با تاکید بر وضعیت نامناسب تونل های زیر کوره های آجر پزی اضافه کرد: مصوباتی در دوره چهارم شورای شهر مبنی بر تبدیل این اراضی به یک بوستان فرا منطقه ای به تصویب رسیده است اما با وجود اینکه سالها از مصوبه شورای شهر در مورد تبدیل این اراضی به بوستان بزرگ ایرانیان می گذرد اما اقدامی دراین باره صورت نگرفته است.

اعطا ادامه داد: به نظر می رسد که این موضوع به مسائل مالی و بودجه و اختلاف نظر و دیدگاه نیز بر میگردد که این اختلاف نظرها موجب شده که هیچ تصمیمی در مورد این اراضی گرفته نشود.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اختلاف دیدگاه در مورد زمین‌های این منطقه در داخل شهرداری دیده می شود، عنوان کرد: ممکن است همین حالا معاونت فرهنگی نسبت به معاونت خدمات شهری دیدگاه متفاوتی داشته باشد و به نظر می رسد مشکل عدم تبدیل این اراضی به بوستان ایرانیان تنها به مسائل اعتبارات  و بودجه بر نمی گردد.

اعطا در پاسخ به اظهار نظری مبنی بر اینکه در این اراضی معتادان و افراد بی خانمانی زندگی می کنند که در طراحی های این بوستان به این افراد توجه نشده است، اضافه کرد: تنها ذینفعان این اراضی افراد بی خانمان نیستند بلکه باید نگاهمان را فراتر ببریم و بببینیم که سرانه فضای سبز در این منطقه به شدت کم است و این در حالی است که در منطقه ١٩، ۳۰۰ هزار نفر زندگی می کنند و قطعا این افراد نیز حق برشهر دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی  بر اینکه  بوستان ایرانیان سالها رها شده اما شهرداری پادگان ۰۶ را با جدیت دنبال می کند گفت: پادگان 06 نیز اگر قرار بود با پول شهرداری پیش برود قطعا به مشکل می خورد و حالا شهرداری در تلاش است که فاز اول بوستان ایرانیان که ۱۴ هکتار است، به سرانجام برساند.

اعطا به اوقافی بودن بخش زیادی از این بوستان ۱۸۰ اشاره کرد و افزود: منع قانونی ایجاد این پارک را نباید نادیده گرفت و به نظر می رسد که معاونت شهرسازی و هم اداره کل حقوقی شهرداری باید با تحرک بیشتری عمل کنند و از همکاران در منطقه ۱۹ نیز می خواهیم تا با کمک رسانه ها مطالبات خود را با قدرت بیشتری پیگیری کنند.

گفتنی است در این بازدید علی توکلی شهردار منطقه 19 و معاونان وی عضو شورا را همراهی کردند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: