• چهارشنبه ٤ تير ١٣٩٩-١٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٠٨
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم

خانم‌ها بیشتر از آقایان از ماسک استفاده می‌کنند/ جریمه افراد بدون ماسک در شأن مردم نیست

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره پیشنهاد برخی افراد مبنی بر جریمه مسافران بدون ماسک در مترو و اتوبوس، گفت: شهرداری ابزار بازدارندگی برای افراد را ندارد، علاوه بر این چنین اقدامی در شأن مردم نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت استفاده از ماسک توسط شهروندان در حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: چندی پیش فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد تنها 11 درصد مردم تهران فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند از این رو بر استفاده از ماسک تأکید می‌شود؛ بنده نیز از شهروندان می‌خواهم اگر در خانه نمی‌مانند، حتی‌الامکان از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم فکر نکنند خطر رفع شده است، کرونا همچنان در کمین است و نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا اصرار بر این است که همه افراد به ویژه در محیط‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند، درباره پیشنهاد برخی افراد مبنی بر جریمه مسافران بدون ماسک در مترو و اتوبوس، گفت: شهرداری ابزار بازدارندگی برای افراد را ندارد، علاوه بر این چنین اقدامی در شأن مردم نیست.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: این در حالی است که یکی از تفاوت‌های فرهنگی ما با سایر شهرهای دنیا در کرونا این بود که هیچ‌گاه مردم را تحت فشار جریمه و رفتار‌هایی از این دست قرار ندادند و دائماً به آنها توصیه شد که برای مراقبت از خود و خانواده‌هایشان بهتر است از ماسک زندگی کنند. اگر فردی ماسک آماده ندارد، می‌تواند از ماسک‌های دست‌دوز خانگی استفاده کند و یک دستمال کاغذی در آن قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی خانم‌ها به دلیل اینکه از نظر عاطفی حس مادرانه و مراقبت از خانواده و دیگران را دارند، بیشتر احساس مسئولیت می‌کنند از این استفاده از ماسک بین آنها بیشتر است و توجهشان به هشدارها بیشتر است ولی آقایان درگیر مسائل کاری هستند و برخی اوقات در این زمینه غفلت می‌کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: