• سه شنبه ٣ تير ١٣٩٩-١٧:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٠٦
احمد مسجدجامعی پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 2 :

بهتر است منطقه 2 را گود مال‌ها و گودهای رها شده نامگذاری کنیم

رییس ستاد هماهنگی شورا یاری ها گفت : بر اساس گزارش های داده شده در منطقه 2 بالغ بر 55 مجتمع تجاری در منطقه وجود دارد، که مجوز 50 مال نیز صادر شده است. نیاز است تاثیر اینها بر روند زندگی مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد. به نظرم بهتر است منطقه را گود مال‌ها و گودهای رها شده، نامگذاری کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و بیست و دومین جلسه شورا و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 2 ، گفت: عمر فعالیت ایشان در شورایاری به اندازه عمر ما در شورا است، و سه دوره است که ایشان در صحن شورا گزارش می دهند. چکیده‌ای از گزارش های قبل ایشان را در اختیار داشتم. اما فرصت نشد که گزارش این دوره را با دوره های گذشته مقایسه کنم، تا مشخص شود چه اتفاقات جدیدی افتاده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که اصل کار شورا یاری این است که ارتباط تنگانگ خود را با مردم حفظ کنند، یادآور شد: هدف از تشکیل شورا یاری‌ها جلب مشارکت مردم در اداره شهر بود، که در مسئله کرونا این موضوع به طور عینی تحقق پیدا کرد، و این ظرفیت عملی شد.

رئیس ستاد اجرایی شورایاری های شهر تهران ضمن بیان این نکته که گزارش شورا یاری‌ها به نحوی گزارش شهرداری هم هست، گفت: شورایاری ها به اقداماتی می‌پردازند که در حوزه عمل شهرداری است. مانند ما که گزارش شورا را می‌دهیم که در عمل گزارش شهرداری را می‌دهیم.

تاثیر مجتمع های تجاری و مال ها بر زندگی مردم مورد تحقیق قرار گیرد

مسجدجامعی با بیان این که منطقه 2 از مناطق برخوردار است، و نگاه مدیریت شهری به این منطقه به گونه‌ای کسب درآمد است، اظهار داشت: این موضوع باعث شده است که در این منطقه مجتمع‌های تجاری و مال‌های بسیاری داشته باشیم. نیاز است تاثیر اینها بر روند زندگی مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد. بازدیدی که یک سال پیش از این منطقه داشتم، گزارش دادند که ما 55 مجتمع تجاری در منطقه داریم. و مجوز 50 مال نیز صادر شده است.

وی افزود: با این وضع به نظرم بهتر است منطقه را گود مال‌ها و گودهای رها شده، نامگذاری کنیم. مطابق گزارشی که سال گذشته دادند، در این منطقه شهرداری از گذشته تاکنون 35  گود رها شده، وجود دارد، که رقم بسیار بالایی است. خانم نژاد بهرام به تعدادی از آنها اشاره کردند که وضعیت دشواری را برای آن منطقه پیش می‌آورد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به وجود دو محله اسکان غیر رسمی در منطقه 2 اشاره کرد، و گفت: از آقای شهردار خواهش می‌کنم به این مسئله توجه کند، و راه حلی برای آن پیدا کنیم. دیدگاه شهرداری در اسکان غیر رسمی همیشه حذف بوده، و در طول این سال ها حذف این محلات عملاً چندان اجرا نشده است.  به هر حال این موضوع جای بررسی و مطالعه قبل از اقدام دارد. شهرداری از بعد انقلاب این رویکرد را داشته و این یکی از مسائلی است که باید به آن توجه دقیق و عمیق شود.

در توسعه منطقه 2 ویژگی های طبیعی حفظ شود

مسجدجامعی بیان داشت: نکته دوم این است که منطقه 2 به دلیل قرار داشتن در کریدور باد غرب به شرق، و همچنین بین رود دره‌های درکه و فرحزاد، از آب و هوای مناسبی برخوردار است. من در توسعه آنجا خیلی مقید به این هستم که ویژگی‌های طبیعی آن حفظ شود. قبلا هم گفتم جنگل را که دیگر درختکاری نمی‌کنند. هرس جنگل، هرس طبیعی است و در جنگل جاده آسفالت نمی‌کشند. اصلا ویژگی این رود دره‌ها این است که در سنگلاخ ، خار و آب بروید. کوه را که آسفالت نمی‌کنند. کوه می‌بایست همینطور باشد.

رئیس ستاد اجرایی شورایاری های شهر تهران، در ادامه گفت: من از شهرداری و شورایاران می‌خواهم که به این ویژگی‌های اکولوژیک، و حفظ بستر طبیعی و ارگانیک توجه کنند. خیلی از محلات که در آنجا وجود دارد، نام یک گیاه، درخت یا یک گونه است. به نظرم ارزش ویژه آن منطقه در این است که هویت طبیعی آنجا را حفظ کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از شهرداری بابت اجرای برخی طرح‌های محلی تشکر کرد، و یادآور شد: لازم است این طرح ها پیگیری شوند. در پروژه‌های کوچک مقیاس، بوستان نهج البلاغه را داشتیم که برای پوشش به جای چمن از درختان و درختچه‌ها استفاده شد، که هم بومی تهران بود، و هم مقاوم در برابر کم آبی. و این تجربه خوب متعلق به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز بود، و یکی از کارهای خوب در منطقه بود. یکی دیگر از کارهای ارزشمندی که در آنجا انجام شده بود، تولید آب چرخانی و استفاده از همین ظرفیت‌ها برای  آبیاری بود.

لزوم راه اندازی یک راسته هنری

مسجدجامعی افزود: از جمله طرح های خوب که می توان در منطقه اجرا کرد، ایجاد یک راسته هنری محلی در کنار پارک مروارید است. این مکان در جنب اداره کل وزارت ارشاد، و یک طرف مدرسه است. یعنی هیچ سکونتی در آنجا نیست که مزاحمتی برای ساکنین ایجاد کند.

رئیس ستاد اجرایی شورایاری های شهر تهران، ضمن تشکر از شورا یاران منطقه به خاطر تلاش ها و فعالیت هایشان، به خصوص در مقابله با کرونا از طریق مشارکت مردمی، از آقای مهندس حقانی هم سپاسگزاری کرد که در اجرای پروژه‌ها بسیار موثر بوده است.

222-16

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: