• سه شنبه ٣ تير ١٣٩٩-١٢:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٠١
زهرا نژاد بهرام به شهردار تهران تذکر داد

تلاش یکی ازنهادها در زمینه اخذ سند برای 70 هکتار از محدوده اراضی قلعه مرغی

رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: طی روزهای اخیراخباری مبنی بر تلاش یکی ازنهادها در زمینه اخذ سند برای 70 هکتار از محدوده اراضی قلعه مرغی واصل شد، که بر اساس پیگیری های صورت گرفته از کانال های مختلف، اصالت موضوع بر اینجانب اثبات شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژاد بهرام در دویست و بیست و دومین جلسه شورا، در تذکری به شهردار تهران، گفت: طی روزهای اخیراخباری مبنی بر تلاش یکی ازنهادها در زمینه اخذ سند برای 70 هکتار از محدوده اراضی قلعه مرغی واصل شد، که بر اساس پیگیری های صورت گرفته از کانال های مختلف، اصالت موضوع بر اینجانب اثبات شد. لذا از همین تریبون نگرانی جدی خود را مبنی بر بدل شدن این موضوع به چالشی بزرگ برای مدیریت شهری و پایتخت نشینان در سال های نه چندان دور (در صورت بی توجهی) اعلام می نمایم

وی ادامه داد: در شرایطی که کل اراضی این محدوده بر اساس مصوبه سال ۶۷ هیات وزیران باید به فضای سبز، اماکن ورزشی و پارک تبدیل می شد. اما این اتفاق رخ نداد و طی سال های گذشته نیز 6مطالعه مفصل برای اجرای طرح یکپارچه، با محوریت فضای سبز و در جایگاه ریه تنفسگاهی محدوده ی جنوب پایتخت برای این اراضی تهیه شد، که هیچ کدام به سر انجام نرسید.

نژاد بهرام افزود: لذا از شهردار تهران انتظار می رود، در دفاع از حقوق شهر و شهروندان و اهتمام به اجرای دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل کل اراضی مذکور، که در طرح تفصیلی ملاک عمل تهران نیز در زیر پهنه G 111 (پارک های ویژه) قرار گرفته، به فضای سبز و باز اقدامات لازم را به عمل آورد.

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری کمیته شهرسازی و کمیسیون شهرسازی و معماری شورا،  برای تهیه طرحی با رویکرد یکپارچه، شهرداری تهران پیشنهاد برگزاری مسابقه ایده مفهومی برای اراضی مذکور را مطرح نموده، که با توجه به حساسیت شرایط کنونی و وجود نگرانی بابت تکه تکه شدن اراضی، و پیدا شدن مدعیانی برای دریافت جواز ساخت و ساز و همچنین وجود مطالعات متعدد و مکرر در این زمینه ، منطقی به نظر نمی رسد.

222-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: