• دوشنبه ٢ تير ١٣٩٩-١٢:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠٨٧
شهربانو امانی در مراسم افتتاح پیاده راه استاد شهریار بیان داشت

تبدیل خودرو محوری، به انسان محوری یک گام رو به جلو است

رییس کمیته ایمنی در حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی معبری که در گذشته مختص عبور خودروها بوده، و امروز مختص انسان ها می شود و تبدیل به پیاده راه می گردد، یعنی یک گام به جلو برداشته ایم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی، در مراسم افتتاح پیاده راه استاد شهریار که با حضور اعضای شورا و شهردار تهران صورت گرفت، و فاز نخست از اجرای پهنه رودکی است، گفت: وقتی چنین اتفاقی می افتد، یعنی معبری که در گذشته مختص عبور خودروها بوده، و امروز مختص انسان ها می شود و تبدیل به پیاده راه می گردد، یعنی یک گام به جلو برداشته ایم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی این اقدام مدیریت شهری قابل تقدیر است. و امیدواریم با بهبود شرایط کشور که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، شاهد حضور هر چه بیشتر شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر در این پهنه پیاده راه بوده، و هر چه بیشتر شاهد غلبه انسان محور بر خودرو محوری باشیم.

این عضو شورا گفت: این اتفاق، این امیدواری را در ما به وجود آورد که اگر الگوی "تی او دی"* و خیابان کامل در معنای واقعی خود، نه آنکه تنها مختص به بازگشایی یک معبر، اجرا شود، رضایتمندی مردم به دنبال خواهد داشت.

امانی در پایان افزود:  تببین رویکرد بنیادی تبدیل خودرو محوری به انسان محوری، از جمله رویکردهای شورای پنجم بوده که خوشبختانه شاهد تحقق این امر هستیم.

*"تی او دی": به کارگیری رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل محور در کاهش معضلات ترافیکی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: