• دوشنبه ٢ تير ١٣٩٩-١٢:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠٨٦
محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

پیاده راه استاد شهریار، بهترین فرصت برای ملاقات شهر و شهروندان را فراهم ساخته است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این فضا(پیاده راه استاد شهریار) فرصتی است به نفع مردم که در یک پیاده راه، لختی باهم باشند و گفت و گو کنند. فرصتی است تا بعد از دیدن تئاتر در کافه های مجاور این پیاده راه لحظاتی را با هم باشند. لذا این پهنه و این فضا امکان ملاقات شهروندان و شهر را فراهم ساخته است. برای همین این یک اتفاق خوب می باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، پیاده راه استاد شهریار با حضور محسن هاشمی، رییس شورا، پیروز حناچی، شهردار تهران، محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورا، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی شورا، زهرا نژاد بهرام، رییس کمیته شهرسازی شورا، و  شهربانو امانی، رییس کمیته ایمنی در حمل و نقل شورا، و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، نظیر داریوش ارجمند و سیاوش طهمورث افتتاح شد.

در پایان این مراسم محمد جواد حق شناس گفت: امروز یکی از روزهای خوب شهر تهران است. در روزهایی که انبوه خبرهای بد چهره شهر و شهروندان را گرفته تر کرده، فرصتی فراهم شده تا حال شهر و شهروندان خوب شود.

وی ادامه داد: هر شهری با نمادهایش شناسانده می شود. و شما اگر از کسی که اهل تهران نباشد، بپرسید که تهران را با چه نمادی می شناسد، و اگر 5 نماد را در این خصوص معرفی کند، به طور حتم دو نماد در محدوده پل کالج تا چهاراه ولیعصر(عج) واقع شده؛« تالار وحدت و تئاتر شهر» که خیلی از خاطرات مردم و اهالی فرهنگ در این محدوده ها رقم خورده است.

وی در ادامه افزود: با این وجود یکی از مشکلاتی که ما در شهر تهران داریم، نبود پیوستگی بین نقطه های فرهنگی و نماد های فرهنگی است. لذا در شورای پنجم، ایجاد پهنه رودکی به عنوان ارزشمند ترین نقطه شهری که می تواند نقاط فرهنگی را به هم متصل کند، در دستور کار قرار گرفت. و امروز می بینیم این مهم با افتتاح پیاده راه استاد شهریار محقق شده است.

حق شناس در ادامه گفت: این فضا(پیاده راه استاد شهریار) فرصتی است، به نفع مردم که در یک پیاده راه لختی باهم باشند، و گفت و گو کنند. فرصتی است تا بعد از دیدن تئاتر در کافه های مجاور این پیاده راه لحظاتی را با هم باشند. لذا این پهنه و این فضا امکان ملاقات شهروندان و شهر را فراهم ساخته است. برای همین این یک اتفاق خوب می باشد.

حق شناس در ادامه به تشریح ظرفیت های همجوار این پهنه پرداخت، و گفت: در این پهنه بالغ بر 30 تئاتر کوچک وجود دارد. بیش از 30 کافه وجود دارد. و کتابفروشی های قدیمی که از دیر باز محل رجوع اهالی فرهنگ و ادب بوده است. علاوه بر آن، خیلی از بزرگان ادب در این محل زندگی می کنند. و بیش از صد خانه تاریخی نیز در این محل وجود دارد، که خوشبختانه با تلاش مجموعه مدیریت شهری از تخریب آنها جلوگیری شد، و نگذاشتیم تبدیل به برج و مال های تجاری شوند. این خانه ها که بعضا قدمتشان به دوره قاجار نیز باز می گردد، می توانند تاریخ دوره های مختلف را به شهروندان منتقل کنند.

حق شناس در ادامه با اشاره به پیاده راه استاد شهریار، گفت: اینجا در اصطلاح "پلازا" و یا اگر بخواهم عبارت مناسب تر را به کار ببرم، یک میدانگاه شهری است که برای اولین بار معبری به نفع پیاده ها اختصاص پیدا کرده، و دیگر دغدغه ای برای عبور خودرو در این جا وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص عرضه کالاهای فرهنگی در این معبر، گفت: البته  کل پهنه رودکی چنین کارکردی دارد، و با توجه به نکاتی که دراین خصوص ذکر شد، مهمترینشان فرصتی برای ملاقات شهر و شهروندان است. اینجا می تواند محلی مناسب برای عرضه کالای فرهنگی باشد. همچنانکه تئاترهای خیابانی و نمایش های از این دست و یا گروه های موسیقی می توانند در این راسته و پهنه به فعالیت بپردازند. و هنر خود را به عنوان یک کالای فرهنگی عرضه کنند همچنانکه در خانه های تاریخی این پهنه نیز این فرصت فراهم است.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: