• پنج شنبه ٢٩ خرداد ١٣٩٩-١٤:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠٤٥
امانی:

نقدینگی باید به بخش TOD هدایت شود

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است در راستای تصویب لایحه محرک اقتصادی توسعه طرح‌های TOD(توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی)می‌تواند راهگشای شهرداری تهران باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری مهر، شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تأثیر تصویب لایحه محرک اقتصادی بر درآمد شهرداری تهران گفت: لایحه محرک اقتصادی در ابتدا به صورت دو فوریت و بعد یک فوریت به صحن آمد و پس از بحث و بررسی به تصویب رسید، البته من معتقد نیستم که این لایحه می‌تواند سرنوشت شهرداری را متحول کند.

او ادامه داد: بخشی از این لایحه بخشودگی بود برای اینکه شهروندانی که در زمان کرونا شرایط بسیار سختی را پشت‌سر می‌گذارند؛ بتوانند با یک فاصله زمانی دیرتر حقوق و عوارض شهرداری را بپردازند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: بخش دیگری از این لایحه به ۲۰۰ هزار هزار میلیارد نقدینگی موجود در کشور اشاره می‌کرد، بر اساس نظر کارشناسان کمیسیون‌های تخصصی این نقدینگی می‌تواند به بخش مسکن و TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) هدایت شود.

امانی با بیان اینکه پیگیری اجرایی شدن TOD رویکرد مهمی است که در شورای پنجم دنبال می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های TOD محور سرمایه مردم را برای تحصیل ثروت سمت و سو می‌دهد و هم بر بازارهایی توسعه شهری مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی که تاکید شورای پنجم است اهتمام می ورزد، این اقدامات می‌تواند گره‌گشای شهرداری باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: