• چهارشنبه ٢٨ خرداد ١٣٩٩-١٥:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠٣٩
الهام فخاری در گفت‌وگو با میزان

ضرورت اختصاص بودجه کرونایی به گرمخانه‌ها برای استمرار خدمات اجتماعی

خبرگزاری میزان- رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر ضرورت اختصاص بودجه کرونایی به گرمخانه‌ها برای استمرار خدمات اجتماعی به افراد بی سرپناه تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری در گفت‌وگو با میزان به تشریح آخرین وضعیت رسیدگی گرمخانه‌ها در شرایط شیوع کرونا پرداخت و گفت: پروتکل‌های بهداشتی از روز‌های اول در گرمخانه‌ها اجرا شد و درارتباط با بیماری‌های مختلف هم غربالگری‌های متعددی در گرمخانه ها صورت است.

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا گرمخانه‌ها فعالیتشان را به طور کامل انجام دادند و حتی به افراد اجازه داده شد مدت بیشتری را در گرمخانه‌ بمانند.

فخاری در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در گرمخانه‌ها گفت: بر اساس گزارش های ارسالی به شورای شهر تاکنون فرد مبتلا به کرونا در گرمخانه ها شناسایی نشده، و آمارهایی مبنی بر ابتلای افراد به بیماری‌های خانواده سرماخوردگی اعلام شده که درمان شده اند.

وی ادامه داد: حضور این اشخاص در گرمخانه‌ها کمک کرد تا گرمخانه ها به مانند یک محیط قرنطینه خانگی از مددجویان محافظت کند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به کمک‌های مالی انجام شده به گرمخانه‌ها تصریح کرد: شورای شهر تهران اعتقاد داشته و دارد که تمامی هزینه‌هایی که برای موارد دیگری پیش‌بینی شده به خدمات اجتماعی و پشتیبانی سوق داده شود و در شرایط فعلی کلیه مراکز خدمات اجتماعی خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: نهاد‌های مدنی همراه نقش پشتیبان را ایفا کرده اند و در تامین بودجه‌ نیز تلاش شده است با مشکلی مواجه نشویم تا خلل و وقفه‌ای در خدمات بهداشتی ارائه شده ایجاد نشود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: گرمخانه‌ها در شرایط فعلی به خوبی مدیریت شده است و این مراقبت باید مستمر بوده و استاندارد‌ها در این مراکز لحاظ گردد. شورای شهر نیز پایش و ارزیابی لازم در این مورد را عهده دارد.

وی با بیان اینکه بودجه این مورد مشخص و تامین شده گفت: تنها مساله این است که به خاطر شرایط کرونایی ملاحظات بیشتری در گرمخانه‌ها اعمال می‌شود که نیازمندی را تامین اقلام بهداشتی، مواد شوینده، ماسک و دستکش بیشتر می‌کند.

فخاری ادامه داد: خود افراد مراجعه کنندگان به گرمخانه‌ها هم به عنوان اعضا خانواده کمک کردند تا از انتقال بیشتر کرونا جلوگیری شود.

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: اکنون وضعیت گرمخانه‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد و برنامه ریزی های قبلی ، موجب شد تا در چنین بحرانی گرمخانه‌ها بتوانند خدمات باکیفیتی را به مراجعه کنندگان ارائه کنند.

وی با اشاره به بسته شدن مراکز ماده ۱۶ و افزایش فشارکاری گرمخانه‌ها در این ایام تصریح کرد: انتظار می‌رود که از بودجه‌های ملی مرتبط با کرونا به گرمخانه‌ها اختصاص یابد تا این شرایط استمرار پیدا کند.

فخاری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور ما تحریم است، خدمات اجتماعی در بحران کرونا قطع نشد و افراد سرپناه مناسبی داشتند و این خدمتی بود که از سوی شهرداری تهران انجام شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: