• سه شنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٩-١١:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠٣٣
الهام فخاری در بیست و ششمین جلسه صحن شورای اسلامی استان تهران بیان داشت؛

موضوع کودکان کار را باید به حداقل برسانیم

رییس شورای اسلامی استان تهران ضمن بیان این مطلب که شهرداری ها تنها نهاد رسیدگی به موضوع کودکان کار نیستند اما به عنوان یک مساله مهم جهانی باید مورد توجه تمامی سازمان ها و نهادها قرار گیرد گفت: باید توجه داشت که شوراها گرچه نهاد اجرایی نیستند اما می توانند با سیاست گذاری، حساس سازی رسانه ای ایجاد کنند و همچنین با نظارت و پیگیری در امور مرتبط با کودکان کار و زباله گرد به واسطه شهرداری ها این آسیب را به حداقل برسانند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران بیست و ششمین جلسه صحن شورای اسلامی استان تهران به ریاست دکتر الهام فخاری برگزار شد.

در این جلسه الهام فخاری، رییس شورای اسلامی استان تهران ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و همینطور  درگذشت محمدعلی کشاورز به بررسی اتفاقات و مناسب های ماه جاری پرداخت.

 وی به روز جهانی محیط زیست و صنایع دستی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: این دو مناسبت بسیار قابل اهمیت است. در واقع تنوع صنایع دستی در تهران به گونه ای است که انواع مختلفی از هنرها و صنایع دستی در خود استان تولید می شود که این موضوع به عنوان مهمترین فرصت توسعه پایدار برای ارزش آفرینی در پروژه های شهری و روستایی به حساب می آید. در این خصوص امیدواریم با اهتمام و تلاش همکاران در شورای استان به عنوان نهاد مدنی شهری و روستایی بتوانیم کار موثرتری را از پیش ببریم.

 رییس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به روز جهانی مبارزه با کار کودک، این مساله را مهمترین مساله جهانی عنوان کرد و گفت: بحث کار کودک یکی از مسائلی است که در استان تهران در حوزه آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  باید توجه داشت که مهمترین نهاد رسیدگی به این گروه آسیب پذیر شهرداری ها نیستد اما به عنوان یک مساله مهم جهانی باید مورد توجه تمامی سازمان ها و نهادها قرار گیرد.

فخاری افزود: باید توجه داشت که شوراها گرچه نهاد اجرایی نیستند اما می توانند با سیاست گذاری، حساس سازی رسانه ای ایجاد کنند و همچنین با نظارت و پیگیری در امور مرتبط با کودکان کار و زباله گرد به واسطه شهرداری ها این آسیب را به حداقل برسانند.

 رییس شورای اسلامی  استان تهران همچنین با اشاره به  روز جهانی  اهدا خون گفت: شوراها به عنوان منتخبان مردم و فعالان مدنی همواره در امور داوطلبانه همراهی خود را نشان داده اند  و در این مورد نیز همکاران ما جز اولین اهداکنندگان  خون در کشور هستند.

 فخاری همچنین در رابطه با روز ملی گل و گیاه، پتانسیل شهرستان های استان تهران را در این خصوص، حرفه ای دانست و افزود: گل کاری شاخه ای و پرورش درختچه ها و اقلام خوراکی شهرستان های استان تهران نقش اقتصادی مهمی را در استان ایفا می کنند.

 در این جلسه مرتضی الویری، محمد قانبیلی و  علیرضا کبیری، نمایندگان شورای اسلامی استان تهران در شورای عالی استان‌ها گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط نمایندگان شورای اسلامی استان تهران در شورای عالی استان ها ارائه کردند.

همچنین اعضا به بررسی شرایط کنونی و ارائه پیشنهاد برای بررسی و تصمیم‌گیری در شورای عالی استان‌ها پرداختند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: