• سه شنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٩-١١:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠٣٢
زهرا نژاد بهرام در بازدید از پروژه بهسازی پیاده رو خیابان کریمخان خبر داد؛

500 کیلومتر از مسیر پیاده راه ها تا پایان سال 99 بازسازی و بهینه سازی می شود

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران به همراه تعدادی از معلولان حرکتی و حسی از پروژه بهسازی پیادروها و مسیر دوچرخه خیابان کریمخان را بازدید کرد تا به صورت عملی ایرادهای مربوط به بازسازی پیاده راه های تهران مشخص شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه و رییس کمیته شهر سازی شورا به همراه اصحاب رسانه و جمعی از معلولان حرکتی و حسی و نیز معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پروژه بهسازی پیاده رو خیابان کریمخان بازدید کرد.

نژاد بهرام در پایان این بازدید و در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هدف از این بازدید به همراه معلولان حرکتی و حسی عزیز این بود که به صورت عملی ایرادهای مربوط به بازسازی پیاده راه های تهران مشخص شود و بهینه سازی به درستی انجام شود.

وی در ادامه افزود: همچنانکه در طول مسیر، معلولان بهسازی پیاده راهها را مورد بررسی قرار دادند و ایرادات مد نظر را برای بهبود شرایط مطرح کردند.

 نژاد بهرام در ادامه افزود: در این پروژه بخش هایی از مسیر با ایجاد شیارهایی برای نابینایان طراحی شده بود و نابینایانی که همراه ما بودند   در زمان استفاده از این مسیر رضایت خود را از نحوه ساخت و مناسب سازی مسیر  اعلام کردند.

 نژاد بهرام گفت: همچنین تعدادی از معلولان ویلچری نیز از مسیر مخصوص دوچرخه سواری که در خیابان کریم خان در بخش پیاده راه طراحی شده، استفاده کردند و برخی از ایرادات و ناهمواری ها را مطرح کردند که معاون فنی و عمرانی شهردار تهران  اعلام کرد به همه موضوعات مطرح شده توجه و رسیدگی خواهد شد.

 زهرا نژاد بهرام در ادامه  از بازسازی و بهینه سازی ۵۰۰ کیلومتر از مسیر پیاده راه ها تا پایان سال 99 مطابق این رویه خبر داد.

نژاد بهرام همچنین توصیه هایی در جهت بهینه سازی مطلوب پیاده راه ها از سوی پیمانکاران مطرح کرد و گفت:  پیمانکاران  می بایست  آموزش های لازم برای مناسب سازی را ببینند چرا که به طور مثال در میدان سلماس پیمانکار تفاوت روش اجرای «شیار» و «سکه ای» برای  مناسب سازی پیاده راه ها ویژه نابینانان را نمی دانست و مشکلاتی وجود داشت.

وی افزود: از سوی دیگر می بایست  یک برنامه عملیاتی برای این کار وجود داشته باشد که باید منطبق بر برنامه جامع مناسب سازی باشد. همچنین این اقدام باید در راستای  مناسب سازی مسیر ها و با پیوستگی انجام شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: