• يکشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٩-١٧:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠١٩
حسن خلیل آبادی، در مراسم تودیع احکام هیات رئیسه شورا یاران منطقه ۲۰:

ایده های شورا یاران به توسعه شهر کمک خواهد کرد

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: شورا یاران تنها به رتق و فتق امور محلات نپردازند، بلکه ایده پردازی کنند. زیرا اداره شهر تهران نیازمند خلاقیت است. و این ایده ها باید از کف جامعه به بالا منتقل شود. اگر ایده هایی توسط شورا یاران به مدیریت شهری منتقل شود، این ایده ها به توسعه شهر کمک خواهد کرد.

به گزارش روابط معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حسن خلیل آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی در مراسم اهدای احکام هیات رئیسه شورا یاران منطقه ۲۰، که باحضور فتاح غلامی، عضو ستاد شورا یاری ها، فرهاد افشار، شهردار منطقه 20   برگزار شد، گفت: در شورای پنجم نگاهی متفاوت به شورا یاری ها صورت گرفته است. و این تغییر رویکرد در کنار مشکلات کلان کشور و همه گیری کرونا موجب کاستی هایی شده، اما در خاطر داشته باشیم ، بسیار تذکر داده شد که انتخابات شورا یاری ها برگذار نشود. اما شورای پنجم بر برگذاری انتخابات تاکید کرد، و انتخابات شورا یاری ها برگذار گردید.

خلیل آبادی افزود: شورا یاران تنها به رتق و فتق امور محلات نپردازند، بلکه ایده پردازی کنند. زیرا اداره شهر تهران نیازمند خلاقیت است. و این ایده ها باید از کف جامعه به بالا منتقل شود. اگر ایده هایی توسط شورا یاران به مدیریت شهری منتقل شود، این ایده ها به توسعه شهر کمک خواهد کرد.

خلیل آبادی ادامه داد: مدعی نیستم، اقدامی برای ری انجام داده ام، اما تلاش کردم همواره مشکلات شهر ری را در شورای شهر مطرح کنم. وی افزود: شهر ری مشکلات متعددی دارد، و همه مسئولانی که از مردم ری رای می گیرند، باید پیگیر مطالبات شهروندان ساکن ری باشند. ری می تواند قطب گردشگری تهران باشد. این موارد امتیازات ری است. اما متاسفانه نگاهی حداقلی از سوی مسئولین به ری صورت می گیرد. امیدواریم حداقل به هویت ری توجه ویژه ای صورت گیرد.

فتاح غلامی در مراسم تودیع احکام شورا یاران منطقه 20گفت: شورای پنجم معتقد است که اداره شهر باید به دست مردم باشد. امروز با نگاه شورا یاران کار بر دوش تک تک شورا یاران است. اکنون تک تک شورا یاران باید پیگیر مطالبات مردم باشند.

غلامی افزود: کارگروه های شورا یاری متناظر با کمیسیون های شورای شهر تشکیل شده، تا اگر موضوعات و مشکلات محلات و منطقه در سطح شهرداری رفع نشد؛ آنگاه کارگروه تخصصی از کمیسیون های شورای شهرحل این چالش ها را خواهد خواست. وی افزود: شهردار تهران به شعار، تهران، شهری برای همه معتقد است، و شورا یاران نقش زیادی در اجرای این شعار دارند.

غلامی افزود: بر اساس ابلاغیه اعلامی که به تائید شهردار تهران رسیده، هیات رئیسه منطقه باید با شهردار دیدارهایی داشته باشند، و در سطح محلات نیز شورا یاران با شهردار نواحی در ارتباط باشند. البته شورا یاران باید کارگروه های تخصصی محلی را راه اندازی کرده، تا مردم محلات در رفع مشکلات محله خود فعال شوند.

فتاح غلامی همچنین تاکید کرد: در پروژه های کوچک مقیاس نیز نیازمند تعامل شهردار منطقه با شورا یاران هستیم، تا با امضا و نظارت عالی شورا یاران بر این پروژه ها اجرایی شود.

افشار، شهردار منطقه ۲۰ نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین  و شورا یاران گفت: با توجه به تغییر رویکرد ستاد شورا یاری ها در بین شهرداری ها و شورایاران؛ جلساتی به همت معاون اجتماعی تدوین شده که خواست شورایاران در این جلسات اعلام، و به مدیریت شهری منطقه ۲۰ منتقل خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ افزود:  بودجه شهرداری و منطقه ۲۰ مانند همه کشور با چالش هایی مواجه شده است. اما نگهداشت سرمایه های شهر در شرایط فعلی اولویت ماست. از این رو بخش عمده ای از بودجه منطقه ۲۰ صرف این مورد شده است. افشار افزود: کتابچه بودجه منطقه نیز تهیه شده و در آینده در اختیار شورا یاران قرار خواهد گرفت، تا شورا یاران از نظر نظارتی دستان بازی داشته باشند. معتقدیم مردم باید در جریان هزینه کرد بودجه شهرداری قرار گیرند. البته با تلاش آقای خلیل آبادی بسیاری از مشکلات گذشته ری، در آستانه حل و فصل است.  به طوری که بازنگری طرح تفصیلی ناحیه صنعتی ری تائید شد، و این مورد می تواند سر منشا حل مشکلات ری باشد.

شهردار منطقه 20 در پایان گفت: شورا یاران باید پاسخگوی مردم محلات در برابر خواست آنها باشند. اما واقعیت آن است که شورا یاران باید با مسائل اجتماعی محلات درگیر شوند، تا احساس رضایت مندی در شهروندان افزایش یابد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: