• يکشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٩-١٦:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠١٧
احمد مسجد جامعی پس از استماع گزارش مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران بیان داشت

ساختمان سازمان انتقال خون، بخشی از تاریخ را روایت می کند

احمد مسجدجامعی در دویست و بیستمین جلسه شورا ، پس از سخنان محمدرضا مهدی زاده، مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران و ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان، در باره ساختمان فعلی سازمان انتقال خون گفت: ساختمان سازمان انتقال خون، ساختمان ارزشمندی است و بخشی از تاریخ ما را روایت می کند. اما واقعیت آن است که کارکرد آن متناسب با وظایف مستقیم آن سازمان نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران عضو شورای شهر تهران به سابقه تاریخی این بنا اشاره کرد، و بیان داشت: ساختمان سازمان انتقال خون، کار معماران فرانسوی بوده و متعلق به قرن 13 شمسی است، که صاحب آن  هم خاندان اتحادیه بوده اند. این ساختمان مدتی هم محل زندگی قوام السلطنه بوده است، بعد انجمن فرهنگی ایران شوروی در سال 1321 تا 22 ثبت شده و در آن فعال بوده است، و کانون فعالیت های فرهنگی، فیلم، کتاب و نشست ها و مانند آن بوده است. باید گفت دوره ای از تاریخ معاصر در این ساختمان شکل گرفته است. بخشی از بحث ها، جدل ها و بگو مگوهای حزبی و جریانات مختلف سیاسی در این جا ریشه دارد.

سازه های جدید با معماری ساختمان سازمان انتقال خون تناسب ندارد

وی افزود: در کنار این ساختمان سازه های دیگری ساخته اند، که این سازه ها با تاریخچه و معماری آن تناسبی ندارد. در بازدیدی که از این ساختمان داشتم بحث این بود که آنجا تبدیل به موزه شود، و مقدماتی هم فراهم شد. من همچنان پی گیرش هستم تا این ساختمان که از سرمایه های شهری است، در اختیار شهر قرار بگیرد.

ساخت مجموعه ای که آتش نشانی، انتقال خون و اورژانس را در بر بگیرد

مسجدجامعی در ادامه، تصویب سندی در شورای دوره قبل را یادآور شد، و گفت: این سند می تواند یک تکمله داشته باشد. در آن سند امکان بهره برداری از مکان هایی با امکانات زیست محیطی لازم در ایستگاه های متعلق به سازمان آتش نشانی جهت کمک به راه اندازی پایگاه های اورژانس و ارائه خدمات فوری به شهروندان پیش بینی شده بود. بر اساس این سند 40 پایگاه هم تجهیز شد.

عضو شورای شهر تهران به دلایل و سابقه تصویب این سند اشاره کرد، و گفت: در آن زمان وقتی اتفاقی می افتاد، آتش نشانی و اورژانس جدا عمل می کردند، و هماهنگ کردن آن ها زمان مفید زیادی را از بین می برد. وی ضمن بیان این نکته که مراکز خون رسانی و خونگیری به نسبت جمعیت شهر کم است، و در مجموعه های مشترک آتش نشانی و انتقال خون خالی است، گفت: در کنار پایگاه های آتش نشانی، جا دارد کمیسیون های سلامت و خدمات شهری بررسی کنند، تا ظرفیت جدید و یکپارچه ای برای رسیدگی به مسائل، خصوصا در شرایط بحرانی شهر و پیامدهای ناشی از بحران، این سه دستگاه، یعنی سازمان انتقال خون، سازمان آتش نشانی و اورژانس باهم عمل کنند .

مسجدجامعی در پایان یادآور شد: بر اساس گزارشی که دادند در شرایط فعلی پایگاه های خون گیری با محدودیت جدی روبرو هستند. در حالی که راه اندازی مرکز خون گیری در چنین مجموعه هایی کار سختی نیست، و نیاز به فضاهای زیادی هم ندارد.

220-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: