• يکشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٩-١٦:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠١٥
سید ابراهیم امینی، در نخستین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران:

مفاسد اقتصادی در کشور، محصول عدم آزادی مطلوب رسانه‌ است

نایب رییس شوری اسلامی شهر تهران، مفاسد اقتصادی در کشور را محصول عدم آزادی مطلوب رسانه‌ دانست، و گفت: اگر روابط عمومی و رسانه‌ها مصونیت داشتند، و می‌توانستند انتقادات و نقدهای واقع ‌بینانه خود را با مدیران و نزدیکان روسای قوا مطرح کنند، کار به جایی نمی‌رسید که حتی کلیت نظام تا این اندازه که شاهدیم از سوء عملکرد برخی افراد که در اطراف مدیران لانه کرده‌اند، متضرر گردد و منتج به از دست رفتن بخش قابل توجهی از اعتماد افکار عمومی گردد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود در نخستین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران، در باغ موره دفاع مقدس، ضمن تشکر از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران برای برگزاری این همایش، گفت: این همایش  به‌عنوان فرصتی برای گردهم‌آیی فعالان حوزه روابط عمومی در عرصه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: روابط عمومی و فعالان رسانه‌ای همواره در استفاده از تکنولوژی و بویژه در امر اطلاع‌ رسانی و فضای مجازی پیشتاز بوده‌اند، و بنابراین جا داشت این نشست نیز به ‌صورت مجازی برگزار می‌شد، تا پایبندی خود به فاصله‌ گذاری فیزیکی واجتناب از حضور در تجمعات را همانگونه که به مردم توصیه می‌کنیم در عمل نشان دهیم.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های نوین، حتی پس از دوران کرونا می‌تواند منجر به کاهش بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری، از جمله برخی مسائل زیستی و مشکلات مرتبط با ترافیک و اقتصاد شهری گردد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر ادامه داد: اگر دولت الکترونیک به‌معنای واقعی کلمه تحقق یابد، می‌توانیم از این ابزار برای حل بسیاری از مشکلاتی که نیازی به حضور و رفت و آمد فیزیکی ندارد، استفاده کنیم و ضمن کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری، در حوزه‌های مختلفی شاهد تاثیرگذاری مثبت آن خواهیم بود.

امینی در ادامه با بیان اینکه لازم است دو مقوله روابط عمومی و تبلیغات از یکدیگر تفکیک شوند، افزود: روابط عمومی باید کارکردی دوطرفه داشته باشد. و ضمن اطلاع‌رسانی اقدامات موجود در حوزه ماموریتی خود به جامعه، بازخورد این کارکردها در افکار عمومی را به مدیران منتقل کند، تا نقاط ضعف احتمالی فعالیت‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با ذکر مثالی از رابطه ناصرالدین شاه و صدراعظم وی، به مدیران توصیه نمود روابط عمومی را به‌مثابه بلندگوی خود نبینند، و توقع نداشته باشند روابط عمومی‌ها صرفا بلندگوی تبلیغاتی این مدیران باشند و به مدح و ثنای آنان بپردازند.

عضو حقوقدان شورای شهر تهران افزود: یکی از مشکلات فعلی در نظام مدیریتی کشور که منجر به متزلزل شدن اعتماد عمومی شده، همین مساله‌ است که واقعیت‌ها آنگونه که باید بیان نمی‌شوند و روابط عمومی‌ها در بسیاری از موارد جرات بیان واقعیات را ندارند. و نکات مثبت را بزرگ‌نمایی کرده و صدچندان نشان می‌دهند. در این شرایط است که شهروندان از طرق دیگر به واقعیت آگاهی پیدا می‌کنند. و وضعیتی پیش می‌آید که منجر به سلب اعتماد عمومی نسبت به مقامات می‌شود.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورای شهر با اشاره به دادگاه‌های اخیر مفاسد اقتصادی، گفت: اگر روابط عمومی و رسانه‌ها مصونیت داشتند و می‌توانستند انتقادات و نقدهای واقع ‌بینانه خود را با مدیران و نزدیکان روسای قوا مطرح کنند، کار به جایی نمی‌رسید که حتی کلیت نظام تا این اندازه که شاهدیم از سوء عملکرد برخی افراد که در اطراف مدیران لانه کرده‌اند، متضرر گردد. و منتج به از دست رفتن بخش قابل توجهی از اعتماد افکار عمومی گردد. متاسفانه وجود مفاسد اقتصادی در کشور، محصول عدم آزادی مطلوب رسانه‌ است.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: رسالت واقعی روابط عمومی این است که افکار عمومی جامعه را به‌ نحوی مدیریت کند که برای جامعه اعتمادسازی کند. در نتیجه عملکرد روابط عمومی دوسویه است و باید در کنار انعکاس عملکرد مدیران، انتظار شهروندان و افکار عمومی را به مدیران منتقل سازد، تا از این رهگذر فضایی ایجاد شود که اشکالات کمتر از پیش شده و مدیران بتوانند بهتر از گذشته خدمات مختلف را برای شهروندان انجام دهند.

وی با اشاره به این مصرع که تا یار که ‌را خواهد و میلش به که باشد، گفت: متاسفانه در حال حاضربرخی رسانه‌ها در سطح ملی وظیفه خود را یا در سیاه‌ نمایی مطلق یا سفیدنمایی مطلق می‌شمارند. این رسانه‌ها به‌طور سلیقه‌ای به‌گونه‌ای نسبت به سیاه‌ نمایی اقدامات برخی نهادها عمل می‌نمایند، که گویا این نهادها هیچ اقدام مثبتی انجام نمی‌دهند و در مقابل وظیفه خود را در سفید نمایی اقدامات برخی نهادها می‌دانند، به شکلی که علی‌رغم تمامی ایرادات تنها نقاط قوت این نهادها را بیان می‌کنند.

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود با بیان اینکه تمامی انسان‌ها خاکستری هستند، و کارنامه هیچ انسانی تماماً پاک یا تماماً ناپاک و سراسر اشتباه نیست، و همگی دارای نقاط ضعف و قوت هستند، ابراز امیدواری کرد ضمن اینکه مدیران انتظارات خود از روابط عمومی را واقع‌بینانه کنند، روابط عمومی‌ها بتوانند با این نگاه در حوزه مدیریت شهری در عمل به رسالت دو سویه خود موفق عمل کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: