• يکشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٩-١٥:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠١٣
احمد مسجد جامعی :

شهرداری گزارش علل حادثه و خسارات آتش سوزی های اخیرتهران را به شورا ارائه نماید

احمد مسجد جامعی، عضو شورا ی اسلامی شهر تهران، ضمن بیان اینکه در آتش سوزی های اخیر بوستان ها، پارک های جنگلی، مشاغل و املاک شخصی دچار آتش سوزی شدند، گفت: با عنایت به وظیفه شهرداری مبنی بر اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر حریق، و برای پیشگیری از ادامه وقوع حریق در بوستان های شهر، شهرداری تهران می بایست ظرف مدت یک هفته گزارشی از علل حادثه و خسارات وارده را تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا، گفت: دیده بان جهانی جنگل ها و فضای سبز در باره آتش سوزی در عرصه های طبیعی ایران هشدار داده، ولی شهرداری تهران هیچ گزارش رسمی در این باره نداده است.

 

طبقه بندی آتش سوزی های تهران

 

احمد مسجدجامعی در ادامه طبقه بندی ای از این حریق ها ارائه داد، و بیان کرد: طبقه بندی ای که از این آتش سوزی ها کردم، نشان می دهد برخی از این آتش سوزی ها در بوستان های شهری، مثل بوستان چیتگر بوده که بنا بر اظهار شهردار منطقه عمدی بوده؛ و طبق گزارش آقای میلانی، عضو محترم شورا هم از یک انبار آغاز شده که در بخش هایی 5 هزار مترمربع را فراگرفته است. گرچه سخنگوی آتش نشانی آن را 2000 متر گفته  است.

عضو شورای شهر تهران افزود: مورد دوم، بوستان ولایت بوده که طبق گزارش اعلام شده، آتش سوزی آن جا هم عمدی بوده است. در جنگل های حاشیه آزادگان هم آتش سوزی داشتیم، که گفتند علف های خشک آتش گرفته و عمدی نبوده است.

وی در ادامه به بخش دیگری از طبقه بندی خود اشاره کرد، و گفت: آتش سوزی های دیگر در پارک های جنگلی رخ داده، که دو مورد در پارک جنگلی کوهسار گزارش شده، که یک مورد آن وسعت زیادی داشته. ولی درباره علت آن سکوت شده و گزارشی ارائه نشده است.

مسجدجامعی به آتش سوزی  هایی که به عرصه های شخصی کشیده شده اشاره کرد، و گفت:  مواردی از این آتش سوزی ها وارد املاک و باغ های شخصی شده، که در یک مورد باغ مشجر بزرگی در حصارک آتش گرفته است. در مورد دیگر، در کنار دریاچه خلیج فارس، باغ شخصی چند هزارمتری گرفتار آتش سوزی شده، و در شهر ری هم یک باغ 5 هزارمتری در مجاورت پمپ بنزین آتش گرفته است.

عضو شورای شهر تهران دیگر موارد آتش سوزی را مورد اشاره قرار داد، و یادآور شد: آتش سوزی ها اخیرا به مشاغل تسری پیدا کرده، به گونه ای که به حوزه مبادله گل و گیاه هم رسیده. بر اساس اخبار اعلام شده روز گذشته، 32 غرفه فروش گل در بازار گل خاوران در آتش سوزی ها از بین رفته است.

 

از شهرداری انتظار بیشتری داریم

 

وی در ادامه به سخنان سخنگوی آتش نشانی که گفته بود، ما هفت دقیقه بعد  از اعلام حریق به محل آتش سوزی چیتگر رسیدیم، و دیدیم تعدادی درخت و درختچه در حال سوختن است، اشاره کرد و گفت: این گزارش خیلی خوب است. اما از شهرداری و آتش نشانی بر اساس آنچه در شرح وظایفش آمده، انتظار بیشتری می رود.

مسجدجامعی در پایان، ضمن بیان این نکته که در کنار هم قرار دادن این آتش سوزی ها را باید جدی گرفت، به وظایف شهرداری در قبال حفظ شهر از خطر حریق پرداخت، و تاکید کرد: با عنایت به وظیفه شهرداری مبنی بر اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر حریق، و به استناد شرح وظایف مندرج در ماده پنجم، و بند "ی" ماده ششم اساسنامه سازمان آتش نشانی، مبنی بر بررسی علل بروز حریق و حوادث و اعلام نظر کارشناسی درخصوص چگونگی وقوع حریق، مقتضی است شهرداری از چگونگی و عوامل آتش سوزی ها ، میزان خسارات وارده در اثر این آتش سوزی ها، اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از این آتش سوزی ها و برنامه های تهیه شده برای پیشگیری از ادامه وقوع حریق در بوستان های شهر، ظرف مدت یک هفته گزارشی تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

220-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: