• يکشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٩-١٤:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠١٢
در صحن شورا صورت گرفت

تصویب کلیات طرح «تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی ازشیوع ویروس کرونا درشهر تهران»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات طرح "تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی ازشیوع ویروس کرونا درشهر تهران" را به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیستمین جلسه شورا، بررسی طرح " تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی ازشیوع ویروس کرونا درشهر تهران" در دستور قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص این طرح، گفت:  طرح تسهيلات تشويقي حمايت از اقتصاد شهري و جهش توليد در برابر آسيب هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا در شهر تهران، پیش از ارائه لايحه بسته محرك اقتصادي از سوي شهرداري تهران تقدیم شورا شد، و با عنایت به همپوشانی بخشی از بخش های این طرح با لايحه ارسالي شهرداري، شورا ابتدا لایحه شهرداری را تصویب کرد.

او افزود: امروز این طرح با بازنگری به طرح «حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی ازشیوع ویروس کرونا» تغییر نام پیدا کرد و در دستور کار شورا قرار دارد.

فراهانی تصریح کرد: تاکید لایحه شهرداری بر بازار ساختمان و بازار پول بود. اما تاکید این طرح بر بازار سرمایه و ایجاد ظرفیت برای جهش تولید و رونق کسب و کارها پس از پایان دوره فراگیری کرونا قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران افزود : در این طرح بر ظرفیت های عرضه سهام شرکت "شهروند" در بورس، عرضه سهام موسسه "همشهری" در بورس، استفاده از ظرفیت  شرکت سهامی عام، استفاده از ظرفیت صندوق سرمایه گذاری" ETF "، استفاده از ظرفیت صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری بر پایه قوانین بازار سرمایه و ظرفیت های بورس تاکید شده است.

او ادامه داد: همچنین در حوزه حمایت از کسب و کارها و پیمانکاران شهرداری، فراهم کردن امکان فعالیت کسب و کارها تا ساعت 2 بامداد با هماهنگی مراجع ذیصلاح، پیش بینی تخفیف برای تبلیغات صنفی صنوف و مشاغل در صورت پرداخت نقدی بدهی ها و...از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این طرح است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته برای درک اثرات کرونا بر تامین مالی شهرداری تهران، کتاب «پاندمی کرونا و تامین مالی شهرداری تهران» را در این ایام تهیه کردم که خوشبختانه هم زمان با رسیدگی این طرح مراحل چاپ آن به پایان رسید، در دسترس شما همکاران عزیز قرار دارد. و امیدوارم با رای شما عزیزان به کلیات و مواد این طرح، شاهد گام برداشتن در مسیر مولد سازی دارایی های شهرداری و تسهیل جهش تولید با فراهم کردن زمینه های فعالیت کسب و کارهای خرد، در دوران پایان فراگیری کرونا باشیم.

گفتنی است طرح «تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی ازشیوع ویروس کرونا درشهر تهران» با ۱۴ رای موافق به تصویب شورای شهر تهران رسید.

220-9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: