• يکشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٩-١٤:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠١١
مدیر کل سازمان انتقال خون تهران در صحن شورای شهر تهران:

ایجاد راهبرد مشترک با مدیریت شهری برای اهدای خون، بهترین فرصت خدمتگزاری است

محمد رضا مهدی زاده، مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران با بیان اینکه وجود 27 اهدا کننده خون، به ازای هرهزار شهروند تهرانی، یک آمار مطلوب است، گفت: همکاری مشترک با شهرداری تهران در روزهای شیوع کرونا، سازمان انتقال خون را مجاب به ایجاد یک راهبرد مشترک با شهرداری کرد. لذا عملیات نجات جامعه در قالب اهدای خون، مساله مهمی است و فرصت خدمتگزاری در این جایگاه، یک فرصت و لطف الهی برای ما است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، دویست و بیستمین جلسه شورا در حالی آغاز شد که محمدرضا مهدی زاده، مدیر کل انتقال خون استان تهران به مناسبت روز جهانی اهدا خون، به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت سازمان انتقال خون استان تهران پرداخت،  و گفت: مجموعه انتقال خون ایران ۴۶ ساله است. و ساماندهی آن یک اتفاق خوب در کشور بوده، و این سازمان منطبق بر فرهنگ انسان دوستی بنا نهاده شده است.

او در ابتدای صحبت های خود گفت: بیش از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی پایتخت، روزانه با تامین خون از سوی مراکز دوازده گانه انتقال خون، در نقاط مختلف تهران کار خود را برای نجات جان بیماران انجام می دهند.

مهدی زاده با بیان اینکه به ازای هر هزار شهروند در تهران، ۲۷ اهداکننده خون وجود دارد، ادامه داد: این یک آمار مطلوب است. و براساس استانداردهای جهانی، می توانند ما را در تامین فرآورده های خونی به مقصود برساند.

وی با اشاره به روز جهانی اهدای خون، تاکید کرد: اهداکنندگان خون باید تمامی امتیازات رفتارهای سالم اجتماعی را داشته باشند. سازمان اهدای خون واسط امانت دار است، و به بیماران در حوزه انتقال خون کمک می‌کند. چرا که  این سازمان منطبق بر فرهنگ انسان دوستی است.

وی  با بیان اینکه پیچیدگی زیادی در این  کار وجود دارد، اظهار داشت: در زمینه انتقال خون  نیاز به کمک مدیریت شهری داریم، تا از ظرفیت های تبلیغاتی جهت افزایش اهداکنندگان و داوطلبین برخوردار باشیم.

مهدی زاده  با بیان اینکه چهار مرکز اهدای خون در پایتخت وجود دارد، تصریح کرد: با هم افزایی با سایر دستگاه ها، بویژه با مدیریت شهری می توان در مناطق دیگر هم نسبت به احداث پایگاه اقدام کرد.

مهدی زاده تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا تبلیغات در پشت بلیت ها و بیلبوردها برای اهداخون، با هدف نجات جان بیماران صورت بگیرد.

او با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۰۴ هزار واحد خون دریافت شده، تصریح کرد: در تهران ۶ میلیون نفر قادر به اهدای خون هستند، که آماری پایین تر از سطح سرانه بوده، و نیاز است فرهنگ‌سازی هایی درباره آن‌ صورت گیرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه همکاری مشترک با شهرداری تهران در روزهای شیوع کرونا، سازمان انتقال خون را مجاب به ایجاد یک راهبرد مشترک با شهرداری کرد، گفت: عملیات نجات جامعه در قالب اهدای خون مساله مهمی است، و فرصت خدمتگزاری در این جایگاه یک فرصت و لطف الهی برای ما است.

مهدی زاده ادامه داد: انتظار داریم تسهیلات دیگری برای اهداکنندگان خون که در سال حداقل دوبار خون اهدا می کنند، لحاظ کنید.

همچنین در ادامه جلسه، پرسش های اعضای شورا از مهدی زاده مطرح شد.

وی  پس از استماع سوالات و نظرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم و فرهنگ سازی برای اهدای خون در کشور، گفت: می‌طلبد مراکز بیشتری برای اهدای خون در سراسر پایتخت داشته باشیم. و به این ترتیب دسترسی مردم افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای دسترسی مردم جهت انتقال خون، بعضا توسط تیم‌های سیار در ادارات، مراکز و کارخانه‌ها کار پیچیده انتقال خون را انجام می‌دهیم. اما این که این کار در منازل انجام شود، با توجه به پیچیده بودن فرآیند آن امکان پذیر نیست.

220-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: