• شنبه ٢٤ خرداد ١٣٩٩-٠٩:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٩١
زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر:

باید در بوستان های جنگلی شرایطی فراهم کرد که مردم درآنها اتراق کنند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه سازمان بوستان‌ها به دلیل داشتن امکانات به صورت تخصصی به مسئله بوستان‌های جنگلی رسیدگی می‌کند، اما در عین حال یکی از وظایف شهرداری های مناطق نیز نگهداری بوستان‌های جنگلی است، گفت: بر همین اساس، یا باید در چارت سازمانی شهرداری های مناطق، مدیریت بوستان‌های جنگلی ایجاد شود، یا باید مدیریت بوستان‌های جنگلی به سازمان بوستان‌ها سپرده شود. باید در بوستان‌های جنگلی، شرایطی را فراهم کرد که مردم و طبیعت دوستان چندروزی در این بوستان‌ها اتراق کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا صدراعظم نوری در حاشیه بازدید از بوستان یاس فاطمی با بیان اینکه بوستان‌های جنگلی یکی از ظرفیت‌های تهران است، گفت: خوشبختانه در شمال، شرق و غرب تهران بوستان‌های جنگلی وجود دارد که طی فرآیندی این بوستان‌ها بهسازی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازدید صبح امروز در راستای بررسی وضعیت ایمنی بوستان‌های جنگلی و میزان آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی انجام شده است، افزود: با اینکه در برخی بوستان‌ها شاهد رخداد حریق بودیم، اما در بوستان  یاس فاطمی خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع حریق نداشتیم. هرچند که در داخل بوستان یاس فاطمی یک ایستگاه آتش‌نشانی واقع شده که از این رو حوادث در این بوستان زودتر مدیریت می‌شود.

صدر اعظم نوری افزود: البته مدیریت بخشی از این بوستان، در اختیار سازمان بوستان‌ها است که به خوبی رسیدگی کرده و علف‌های هرز نیز به سرعت پاکسازی می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مدیریت خوب بوستان یاس توسط سازمان بوستان‌ها، گفت: این مسئله سبب شده که به مسئله تمرکز مدیریت بوستان‌های جنگلی فکر کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بوستان‌ها به دلیل داشتن امکانات به صورت تخصصی، به مسئله بوستان‌های جنگلی رسیدگی می‌کند. اما مناطق چندین وظیفه دارند که یکی از آنها نگهداری بوستان‌های جنگلی است، افزود: بر همین اساس یا باید در چارت سازمانی مناطق، مدیریت بوستان‌های جنگلی ایجاد شود، یا باید مدیریت بوستان‌های جنگلی به سازمان بوستان‌ها سپرده شود.

وی همچنین از لزوم تعریف کارکردهای جدید برای بوستان‌ها خبر داد، و گفت: در این روزها عمده تفریحات مردم، پاساژگردی، رستوران گردی و مواردی از این قبیل  است. در حالی که می‌توان با تعریف کارکردهای جدید در بوستان‌های جنگلی، شرایطی را فراهم کرد که مردم و طبیعت دوستان چندروزی در این بوستان‌ها اتراق کنند.

در این بازدید همچنین خانم ناهید خدا کرمی رییس کمیته سلامت و آرش حسینی میلانی رییس کمیته محیط زیست شورا نیز حضور داشتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: